در سال گذشته از یک هزار و ۶۷۵ هکتار از زمین هایی که توسط زمین خواران غصب شده بود، رفع تصرف و برای برگشت به وضع قبلی به دولت بازگردانده شد.
کد خبر: ۱۰۲۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳ 28 September 2015
شهریار مقیمی مفرد رئیس دادگستری رامهرمز در تشریح برنامه های پیشگیرانه در راستای جلوگیری از تشدید درگیری در رامهرمز و باغملک افزود: برخی افرادی که مغرضانه و به قصد تشویش اذهان عمومی، در فضای مجازی اقدام به انتشار اخبار غیرواقعی در این خصوص می کردند شناسایی و تحت تعقیب قانونی قرار گرفتند.

وی توضیح داد: به دنبال درگیری ماه گذشته در روستای پتک جلالی شهرستان باغملک، اقداماتی در خصوص جلوگیری از گسترش اختلافات و درگیری ها میان طوایف درگیر صورت گرفته است.

مقیمی مفرد ادامه داد: پس از این درگیری بلافاصله اعضای شورای تامین شهرستان های باغملک و رامهرمز ضمن حضور در محل حادثه، به صورت مشترک در بخش میداوود تشکیل جلسه دادند و تصمیمات قاطعی برای برخورد جدی و قانونی با منازعین و عوامل درگیری و تدابیر امنیتی و انتظامی برای پیشگیری از بروز حادثه مشابه، اتخاذ شد.

وی گفت: برای کنترل ویژه جهت جلوگیری از هرگونه درگیری، ایست بازرسی ثابت و گشت سایر توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی در سطح شهرستان رامهرمز ایجاد شد.

مقیمی فرد تصریح کرد: با تعقیب و دستگیری منازعان که پس از درگیری وارد شهرستان رامهرمز شده بودند و همچنین محرکینی که ساکن این شهرستان هستند، تعدادی از آنان دستگیر و بازداشت شدند و با دعوت از معتمدین و بزرگان طوایف غیر درگیر و تشکیل جلسه با آنان، برای آرام کردن دو طایفه درگیر تلاش شد.

در درگیری مسلحانه 23 شهریور 1394 میان دو طایفه روستای پتک جلالی در شهرستان باغملک، 10 نفر کشته و تعدادی از ساکنان این روستا نیز زخمی شدند.

*رفع تصرف یک هزار و 675 هکتار
همچنین جانشین دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری خوزستان گفت: در سال گذشته از یک هزار و 675 هکتار از زمین هایی که توسط زمین خواران غصب شده بود، رفع تصرف و برای برگشت به وضع قبلی به دولت بازگردانده شد.

احمدرضا رشیدی اظهار کرد: شورای حفظ حقوق بیت المال در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری در راستای ضرورت صیانت از محیط زیست و جلوگیری از تعدی و تخریب منابع طبیعی به ویژه جنگل ها، مراتع و منابع آبی و تغییر کاربری بی رویه اراضی کشاورزی و همچنین با عنایت به بخش نامه صادره از سوی رییس قوه قضائیه در این خصوص، ماهانه و به صورت مستمر جلسات خود را با حضور مسئولان ذیربط برگزار می کند.

وی ادامه داد: در سال 1393، هشت جلسه برگزار و به 100 پرونده رسیدگی شد که طی آن یک هزار و 675 هکتار از اراضی دولتی با ارزشی بالغ بر 309 میلیارد ریال، رفع تصرف شد، همچنین در سه ماهه اول سال جاری دو جلسه برگزار و به هفت پرونده رسیدگی شد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان تصریح کرد: تعیین شعب ویژه رسیدگی در موارد مرتبط با حفظ حقوق بیت المال، تاکید بر اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد به نام دولت، قلع و قمع بناهای فاقد مجوز در حاشیه شهرها، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه های استان، تاکید بر اجرای سریع آرای صادره جهت جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال، بررسی چگونگی واگذاری اراضی پادگان های رها شده سپاه، اهتمام بر ایجاد کمربند سبز در جوار حاشیه شهرها جهت تثبیت اراضی و جلوگیری از تجاوزات احتمالی و بررسی پروانه بهره برداری معادن در راستای جلوگیری از تصرفات غیرقانونی، تعقیب کیفری تمام افراد دخیل در صدور پروانه بهره برداری در معادن را از مهم ترین مصوبات و اقدامات صورت گرفته در این شورا عنوان کرد.

رشیدی با بیان این که هم اکنون تغییر کاربری اراضی در شهرستان های دزفول، شوشتر و شوش به حداقل رسیده است اظهار امیدواری کرد: با اجرای برنامه ریزی و استراتژی راهبردی این شورا در سال جاری، شاهد کاهش زمین خواری و تصرفات در منابع طبیعی استان باشیم.

*کشف 80 کیلوگرم حشیش در اهواز
معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز از کشف و ضبط 80 کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش در این شهرستان خبر داد.

علی اصغر صادقی گندمانی گفت: به دنبال ارسال خبری از سوی رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرمانده انتظامی خوزستان مبنی بر ورود محموله مواد مخدر به شهرستان اهواز، دستور قضایی برای شناسایی و دستگیری متهمان صادر شد.

وی ادامه داد: در بازرسی از خودروهای عبوری و توقیف خودروی مورد نظر، مقدار 80 کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش از این خودرو کشف و ضبط شد.

صادقی گندمانی گفت: در این خصوص سه نفر متهم به هویت الف.ع، الف.ب و ع.ح دستگیر و با صدور قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار