استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: ایجاد یک مرکز واحد برای ترک اعتیاد در استان نیاز است و همه دستگاه ها برای ایجاد این مرکز پای کار باشند.
کد خبر: ۱۰۲۱۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 11 January 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسن بهرام نیا  در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: ایجاد یک مرکز واحد برای ترک اعتیاد در استان نیاز است و همه دستگاه ها برای ایجاد این مرکز پای کار باشند.

وی افزود: مبارزه با مواد مخدر نیازمند تدوین برنامه راهبردی، ارائه راهکارهای عملیاتی و بهره گیری از خرد جمعی است.

استاندار ایلام ادامه داد: نباید جلسات مبارزه با مواد مخدر فقط محلی برای ارائه گزارش تبدیل شود، بلکه در این نشست ها باید ضمن وقت شناسی و مطالبه گری زمینه برای ارائه راهکارها و پیشنهادات فراهم شود.

بهرام نیا بر حمایت های مادی و معنوی از خانواده های معتادان، ایجاد انگیزه برای ترک و فراهم کردن امکان بازگشت آنان به آغوش خانواده، تاکید کرد و یادآور شد: نجات یک معتاد نجات جان یک جامعه است، لذا ضرورت دارد دستگاه‌ها با برنامه ریزی، اقدامات موثر و اختصاص اعتبار در این حوزه ، بستر کار را برای رهایی فرد از دام اعتیاد فراهم و با اقدامات انگیزشی و حمایتی موجبات بازگشت وی به آغوش خانواده و جامعه را فراهم سازند.

وی با تاکید بر برنامه محوری، رویکرد حمایتی و ارائه راهکارها در مدیریت آسیب‌ها، گفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند تدوین برنامه راهبردی در زمانبندی مشخص و شناخت آسیب ها به منطور رفع مشکل و پیچیدن نسخه درمانی است، بطوریکه منجر به ریشه کنی معظل اعتیاد از جامعه شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه در بحث تشخیص و آسیب شناسی بخوبی عمل شده ولی پیچیدن نسخه درمانی نیازمند خرد جمعی است، از اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خواست با برنامه محوری و کار عملیاتی الزامات و شیوه نامه های این شورا را اجرایی کنند، چرا که اعتبارات این حوزه بر اساس برنامه ها و رویکردهای عملیاتی توزیع می شود./م

بیشتر بخوانید ::
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار