در رسانه ها:
فعالیت حدود 20 درصد از کارگاه های استان به علت فرار از پرداخت بیمه کارگران زیرزمینی است،تقویت نهادهای فرهنگی و مذهبی در سالم سازی جامعه نقش موثری دارد از این جهت استانداری خراسان شمالی از طرح های فرهنگی و مذهبی در استان حمایت می كند و در اجرای طرح تحول سلامت، خدمات باید عادلانه در بین آحاد ملت تقسیم شود از مهمترین سرخط خبری جراید و خبرگزاری های استان است
کد خبر: ۱۰۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 28 September 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،به نقل از ایرنا،احمد سیدی سرپرست اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به فعالیت حدود 20 درصد از کارگاه های استان به صورت زیرزمینی است،افزود:پوشش بیمه این قشر از کارگران به علت فعالیت زیرزمینی کارگاه های تولیدی، صنعتی و خدماتی و نبود مجوز قانونی برای بازرسان این اداره کل هم اکنون با مشکل مواجه است.
وی خاطر نشان کرد:بازرسان تامین اجتماعی استان نیز با وجود شناسایی این کارگاه ها به علت نداشتن مجوز و مشخص نبودن کارفرما نمی توانند کارگران این واحدها را نیز تحت پوشش بیمه ای قرار دهند.
سرپرست تامین اجتماعی خراسان شمالی افزود:این سازمان کارگرانی را می تواند تحت پوشش بیمه ای قرار دهد که کارفرمای واحدها برای پرداخت حق بیمه کارگران مشخص باشد تا ضمانت اجرایی برای پرداخت حق بیمه پس از پوشش بیمه ای، فراهم شود.
وی ادامه داد:دست کم حدود 20 هزار کارگر در این واحدها اشتغال دارند که از هیچ گونه پوشش بیمه ای برخوردار نبوده و دست تامین اجتماعی استان نیز برای پوشش به دلیل خلاء قانونی و عدم همکاری دستگاه های مرتبط بسته است.
وی با اشاره به یکی از کارگاه زیرزمینی شناسایی شده در استان  که در زمینه تولید موادشیمیایی فعالیت داشته و با حدود 12 سال فعالیت در این حوزه کارگران آن از بیمه برخوردار نیستند،افزود:برای یکی از کارگران زن این واحد تولیدی حساسیت شدید پوستی ایجاد شده که به تامین اجتماعی برای پوشش بیمه ای مراجعه کرده بود تصریح کرد: بعد از بررسی مشخص شد این افراد از هیچ پوشش بیمه ای برخوردار نبوده و به حق و حقوق خودشان نیز نخواهند رسید.
وی علت فعالیت کارگران در کارگاه های زیرزمینی را با وجود کم بودن دستمزد و عدم پوشش بیمه ای مشکلات اقتصادی و آگاهی نداشتن کارگران از حق و حقوق خود بخصوص در زمینه بیمه ای دانست.

حمایت استانداری از اجرای طرح های فرهنگی و مذهبی


به گزارش تابناک خراسان شمالی،به نقل از نسیم نیوز،سیدعلی اكبر پرویزی با اشاره به اینکه خراسان شمالی افزون بر جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری كه دارد از وجود امامزادگان بسیاری نیز برخوردار بوده و باید از این ظرفیت ها استفاده بیشتری شود.

وی افزود:این در حالی است كه توجه به بقاع و اماكن متبركه خراسان شمالی نیز از جمله برنامه های مهم استان است.

پرویزی با اشاره به اینكه دولت یازدهم به اجرای طرح ها و برنامه های فرهنگی و مذهبی توجه ویژه ای دارد،گفت:طی دو سال فعالیت دولت تدبیر و امید اعتبارات خوبی برای كمك به حوزه های فرهنگی و مذهبی در خراسان شمالی تخصیص داده شده است.

وی اظهار داشت:توجه به حوزه های علمیه، مصلی و مساجد در استان نیز از دیگر اقدامات و برنامه های مهم استانداری خراسان شمالی است.

استاندار خراسان شمالی همچنین از كمك به استقرار روحانیون در روستاها خبر داد و گفت:از منابع دهیاری ها ساختمان های مناسبی در اختیار روحانیونی كه در روستاها مستقر می شوند قرار داده می شود.

وی گفت:خانه های عالم بسیاری در خراسان شمالی احداث شده اما هنوز روحانی مستقر در این مكان ها نداریم.

ضرورت تقسیم عادلانه خدمات طرح تحول سلامت در خراسان‌شمالی


محمد حسین انصاری مود در گفتگو با خبرنگار ایسنا،با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت دگرگونی بسیاری در نظام درمانی کشور ایجاد کرده است، افزود: این طرح نیز مانند طرح‌های دیگر به علت اینکه بنیادین به شمار نمی‌رود دچار مشکلاتی است.

وی تصریح کرد:در این طرح همکاران جامعه پزشکی به طور یکسان دیده نشده‌اند، به همین علت هم اکنون جامعه پزشکان عمومی و داروسازان دچار مشکل شده‌اند.

انصاری مود اظهار کرد:با اجرای این طرح بیماران می‌توانند 30هزار ریال پرداخت کنند و یک پزشک متخصص آن ها را معاینه کند اما مشکلی که در این راستا وجود دارد این است که تمامی بیمارانی که دچار سردرد شده‌اند نیز به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه می‌کنند و این امر سبب شده تا بیمار دارای تومور مغزی در نوبت بماند،از سوی دیگر این امر سبب شده تا آزمایش، ام آر آی و عکس‌هایی که مورد نیاز نیست نیز گرفته شود که تمامی این موارد هم برای بیمار و هم برای دولت هزینه بر است.

وی تاکید کرد: ابتدا بیمار باید با مراجعه به پزشک عمومی، بیماری‌اش ریشه یابی شود و سپس می‌تواند برای گذراندن مراحل تکمیلی درمان نزد متخصص ارجاع داده شود.

وی افزود:در این طرح سیستم ارجاع به خوبی اجرایی نمی شود و جایگاه پزشکانی همچون پزشکان عمومی نیز تعریف نشده است.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار