دبیر سبک‌های آزاد کاراته قم از فعالیت ۱۵ سبک در بخش کاراته آزاد در سطح استان با حضور کاراته کاران در رده‌های سنی مختلف خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷ 09 January 2022

به گزارش تابناک قم، محمد امین مصیبی دبیر سبک‌های آزاد کاراته قم گفت: سبک‌های کیوکوشین ماتسویی، کیوکوشین kwf، کیوکوشین ناکامورا، دای دو جوکو، کیوکوشین ماتسوشیما، کیوکوشین کان، شین رزم ذوالفقار، انشین کاراته، کیوکوشین سنتی، سوکیوکوشین، پرفکت کیوکوشین، ذن دو کای، جیسن کیوکوشین و کیوکوشین ساکاموتو در قم مشغول فعالیت هستند.

 دبیر سبک‌های آزاد کاراته قم در ادامه با اشاره به برگزاری همایش کاراته کاران فاطمی به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: این همایش با حضور بیش از ۱۰۰ کاراته کای قمی در محل خانه کاراته قم ترتیب یافت.

 دبیر سبک‌های آزاد کاراته قم گفت: انجام تمرینات ورزشی در کنار برگزاری مجلس عزاداری، سخنرانی مذهبی و آیین انس با قرآن از ویژگی‌های مهم این مراسم فرهنگی ورزشی بود و در پایان از جمعی از فعالان فرهنگی با اهدای لوحی تقدیر بعمل آمد.

مصیبی گفت: ورزش به عنوان یک پدیده فرهنگی باید دارای دو کارکرد مهم افزایش سطح فاکتور‌های سلامتی، کمک به بخش بهداشت و روان اجتماعی و همچنین فاکتور‌های فرهنگی و بهره گیری از آموزه‌های اخلاقی اسلامی، سطح فرهنگ عمومی را بالابرده و کمک کار نیرو‌های انتظامی و امنیتی باشد.

دبیر سبک‌های آزاد کاراته قم گفت: ورزش به عنوان یک پدیده اجتماعی در ذات خود مساله فرهنگی است و می‌باید به بالا رفتن سطح فرهنگ اجتماعی جامعه منجر شود.

مصیبی گفت: در این زمینه، تعظیم شعائر مذهبی، پاسداشت و نکوداشت نماد‌های ملی مذهبی، گسترش فرهنگ پهلوانی و جوانمردی به عنوان بخش مهمی از فرهنگ ایرانی اسلامی جامعه اهدافی اساسی هستند که مربیان فهیم و اخلاق مدار استان قم در رشته کاراته در برنامه‌های آموزشی خود مدنظر دارند.

دبیر سبک‌های آزاد کاراته قم با اشاره به فرهنگی بودن فعالیت‌های رزمی بخصوص کاراته گفت: آغاز و پایان کلاس‌های آموزشی کاراته در استان، در قسمت سبک‌های آزاد بصورت مرسوم با نام خدا و ذکر صلوات، قرائت سوره‌های توحید و یا والعصر، دعای فرج و ذکر‌های مذهبی است و مربیان هم در همه برنامه‌های ملی و مذهبی مشارکت فعال دارند و هم به عنوان بخشی از اهداف آموزشی، هنرجویان را در برنامه‌های فرهنگی مشارکت می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار