استاندار خوزستان با بیان اینکه رییس جمهور شخصا روند خدمت رسانی و محرومیت زدایی در منطقه زلزله اندیکا را دنبال می‌کند گفت: احداث ۴۰۰ واحد مسکونی برای اسکان دایم مردم زلزله زده اندیکا آغاز شده است
کد خبر: ۱۰۱۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱ 02 January 2022

به گزارش ایرنا، صادق خلیلیان روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا به همراه معاون اجرایی رییس جمهور، در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: ۳۵۰ واحد برای اسکان موقت اهالی زلزله زده در دست اقدام است که این واحدها هم اکنون دارای ۵۲ درصد پیشرفت فیزیک است.

وی با بیان اینکه احداث واحدهای مسکونی برای اسکان زلزله زدگان با سرعت در حال انجام است ادامه داد: با اقدام انجام شده و بسیج تمام امکانات امیدواریم نخستین واحدها حداکثر تا ۲ ماه آینده به مردم این منطقه تحویل داده شود.

استاندار خوزستان گفت: پس از بازدید سرزده رییس جمهور کارهای بسیار بزرگی در بخش راه، خانه سازی، احداث جایگاه دام، و محرومیت زدایی در این منطقه آغاز شده و اکنون کل منطقه به کارگاه سازندگی و عمران تبدیل شده است.

خلیلیان با بیان اینکه طرح برق رسانی به ۱۰ روستای اندیکا به اتمام رسیده است گفت: با بهره برداری از این طرح در آینده نزدیک، عشایر منطقه پس از چند دهه انتظار صاحب برق می‌شوند.

معاون اجرایی رییس جمهور در دومین روز سفر خود به خوزستان علاوه بر بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا، حضور در جلسه قرارگاه بازسازی این شهر را در برنامه خود دارد. بازدید از طرح تزریق آب به خط لوله غدیر، بازدید از طرح جامع فاضلاب اهواز، دیدار با امام جمعه اهواز از جمله برنامه های دیروز معاون اجرایی رییس جمهور به خوزستان بود.

از ۱۲ تا ۱۷ مهر گذشته، پنج زلزله بزرگ، که بزرگترین آن ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد رخ داد اندیکا را لرزاند. به گفته استاندار خوزستان این زمین لرزه‌ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال به اندیکا خسارت وارد کرد. ۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر این زمین لرزه‌ها دچار خسارت شدند. شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان دارای حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت است.

رییس دولت سیزدهم نیز هفتم آبان امسال به همراه معاون اول خود به صورت سرزده برای بررسی وضعیت زلزله زدگان شهرستان اندیکا وارد خوزستان شد و با حضور در مناطق زلزله زده دستورات لازم برای حل مشکل این مناطق را صادر کرد.

شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار