معاون اجرایی رییس جمهور روز یکشنبه در دومین روز سفر خود به خوزستان با حضور در مناطق زلزله زده اندیکا از روند خدمت رسانی و تحقق وعده های رییس جمهور به اهالی این منطقه برای ساخت منازل آسیب دیده از زلزله، بازدید کرد.
کد خبر: ۱۰۱۹۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶ 02 January 2022

به گزارش ایرنا سید صولت مرتضوی به همراه استاندار خوزستان با حضور در روستاهای زلزله زده از جمله روستای سرشط، پلی و سربستان ضمن بررسی اقدام های انجام شده برای توسعه زیرساخت های این مناطق، از پیگیری برای رفع موانع این طرح ها خبر داد و برسرعت بخشی به ساخت منازل جدید برای اسکان خانوارهای آسیب دیده از زلزله تاکید کرد.

معاون اجرایی رییس جمهور در دومین روز سفر خود به خوزستان علاوه بر بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا، حضور در جلسه قرارگاه بازسازی این شهر را در برنامه خود دارد. بازدید از طرح تزریق آب به خط لوله غدیر، بازدید از طرح جامع فاضلاب اهواز، دیدار با امام جمعه اهواز از جمله برنامه های دیروز معاون اجرایی رییس جمهور به خوزستان بود.

از ۱۲ تا ۱۷ مهر گذشته، پنج زلزله بزرگ، که بزرگترین آن ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد رخ داد اندیکا را لرزاند. به گفته استاندار خوزستان این زمین لرزه‌ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال به اندیکا خسارت وارد کرد. ۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر این زمین لرزه‌ها دچار خسارت شدند. شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان دارای حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت است.

رییس دولت سیزدهم هفتم آبان ماه امسال نیز به همراه معاون اول خود به صورت سرزده برای بررسی وضعیت زلزله زدگان شهرستان اندیکا وارد خوزستان شد و از نزدیک با حضور در مناطق زلزله زده دستورات لازم برای حل مشکل این مناطق را صادر کرد.

اجرای شبکه فاضلاب اهواز که از سال ۱۳۷۲ آغاز شده تاکنون حدود ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.به دلیل اهتمام جدی دولت سیزدهم به حل مشکل فاضلاب خوزستان، جمعه پنجم شهریور امسال رییس جمهوری در نخستین سفر استانی خود، به طور سرزده به این استان سفر کرد و در نخستین بازدید وضعیت اجرایی شبکه فاضلاب اهواز را از نزدیک بررسی، و قول حل این مشکل را در آینده نزدیک داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار