رییس سازمان نظام صنفی رایانه ی استان ایلام:
دو طرح عمده در حوزه‌ی توانمندسازی و اشتغال فارغ‌التحصیلان ارائه داده‌ایم که با اجرای آن‌ها می‌توانیم ایلام را به قطب IT در کشور و حتی منطقه تبدیل کنیم.
کد خبر: ۱۰۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶ 28 September 2015

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ی استان ایلام گفت: دو طرح عمده در حوزه‌ی توانمندسازی و اشتغال فارغ‌التحصیلان ارائه داده‌ایم که با اجرای آن‌ها می‌توانیم ایلام را به قطب IT در کشور و حتی منطقه تبدیل کنیم.

«صادق صفربیگی» بااعلام این خبر اظهار کرد: سازمان نظام صنفی رایانه بر اساس مصوبه‌ی سال 1379 مجلس شورای اسلامی و در راستای حمایت از پدیدآورندگان نرم‌افزارهای رایانه‌ای تشکیل‌ و در سال 81 در کشور و در سال 92 در ایلام تأسیس‌شده است.

وی با اشاره به وظایف اصلی سازمان در خصوص ساماندهی و نظم‌بخشی به فعالیت‌های تجاری در همه‌ی حوزه‌های فناوری اطلاعات اعم از سخت‌افزار، نرم‌افزار، شبکه، امنیت اطلاعات و ارتباطات و دیگر امور مرتبط با رایانه و ICT، ادامه داد: شعبه‌ی سازمان در استان برای اجرای این وظایف تاکنون چهار گروه از گروه‌های ده‌گانه شامل آموزش و پژوهش، نرم‌افزار، امنیت و کمیته‌ی بانکداری الکترونیک در استان را شکل داده است.

صفربیگی خاطرنشان کرد: برای رسیدگی به شکایات نیز شورای انتظامی و رسیدگی به شکایت در حوزه‌ی فناوری اطلاعات متشکل از افراد حقیقی و حقوقی (یک نفر حقوقدان و 4 نفر از اعضاء سازمان) تشکیل‌شده که شورای مذکور پس از بررسی شکایات دریافتی و تکمیل آن‌ها، پرونده‌ها را جهت رسیدگی و صدور حکم به قوه قضاییه ارسال می‌کند.

وی از راه‌اندازی کمیسیون مشاوران خبر داد و گفت: همه‌ی فعالان در این حوزه موظف هستند که به عضویت سازمان درآیند و تاکنون 70 شرکت، فروشگاه و عضو حقیقی به عضویت سازمان نظام صنفی که در پارک علم و فناوری مستقر است در حال عضوگیری است.

صفربیگی تأکید کرد: به استناد قانون تمام فعالیت‌ها در حوزه‌ی فناوری اطلاعات باید از کانال سازمان و اعضاء آن انجام گیرد و مشاوران و ناظران در حوزه فناوری از طریق آزمون رتبه‌بندی می‌شوند ولی در حال حاضر قانون جز در چند اداره در بقیه‌ی دستگاه‌های دولتی اجرا نمی‌شود.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ی کشور گفت: بزرگ‌ترین بازار دنیا درزمینه‌ی فناوری اطلاعات قرار دارد و از 10 شرکت برتر دنیا 6 شرکت در این حوزه فعالیت می‌کنند و در استانی با مختصات ایلام هم گردش مالی فراوانی در بخش خصوصی و دولتی وجود دارد بنابراین با یک برنامه‌ریزی خوب می‌توان به ایجاد اشتغال در استان کمک کرد.

وی با اشاره به تدریس رشته‌های ICT در حدود 40 مرکز آموزشی و فعالیت 14 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و 70 مرکز خصوصی فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد و حدود 12 هزار فارغ‌التحصیل فناوری اطلاعات در استان، تصریح کرد: دو طرح عمده در حوزه‌ی توانمندسازی و اشتغال فارغ‌التحصیلان ارائه داده‌ایم و که با اجرای آن‌ها می‌توانیم ایلام را به قطب IT در کشور و حتی منطقه تبدیل کنیم.

صفربیگی با اشاره به امکان فعالیت گسترده درزمینهٔ تولید نرم‌افزار، سخت‌افزار، موبایل و بازی خاطرنشان کرد: با ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های حاکمیتی، دانشگاه‌ها، سازمان فنی و حرفه‌ای، می‌توان از ظرفیت انبوه فارغ‌التحصیلان کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد استفاده کرد و البته در خصوص آموزش‌های کاربردی برخی تجدیدنظرها باید صورت گیرد و آموزش‌ها متناسب با نیازهای جامعه، بازار کار و تغییرات سریع در این حوزه باشد.

عضو کمیته‌ی امور بین‌الملل سازمان نظام صنفی کشور ادامه داد: یکی دیگر از راه‌های ایجاد اشتغال پایدار در حوزه روبه رشد فناوری اطلاعات وارد نمودن فنّاوری‌های نوین و فعالیت تحت لیسانس نمانام‌های معروف در این حوزه است که البته این اقدام هم نیازمند حمایت مسئولان استانی و ملی است.

وی ضمن انتقاد از عدم اجرای قانون نظام صنفی رایانه در استان گفت: اجرا و رعایت کردن قانون نظام صنفی هم به‌صرفه و صلاح دولت است و کارها به شکل قانونمند انجام می‌شود و هم اینکه از ورود افراد بدون تخصص و صلاحیت به این عرصه جلوگیری می‌شود.

صفربیگی ضمن تأکید بر ضرورت اجرای قانون تأکید کرد: به دلیل عدم امکان نظارت بر فعالیت خارج از حوزه‌ی نظام صنفی، این افراد ضمن عدم پرداخت مالیات و همچنین ارائه اجناس قاچاق باعث زیان‌های زیادی به دولت، بخش خصوصی و فعالان قانون‌گرا می‌شوند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار