معاونت سلامت، اصلاح و تربیت خبر داد:
معاونت سلامت، اصلاح و تربیت زندان های کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به برنامه ابلاغی سازمان زندان‌های کشور؛ خبر از ارتقاء ۸۰ درصدی اشتغال زندانیان در زندان‌های استان داد.
کد خبر: ۱۰۱۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳ 27 December 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسن رحیمی معاون سلامت، اصلاح و تربیت در گفتگو با واحد اطلاع رسانی زندان های استان با اعلام این مطلب افزود: بر اساس برنامه و سیاست ابلاغی سازمان زندان ها مبنی بر اهتمام در اشتغال ۸۰ درصدی زندانیان در سال جاری ، با تلاش همکاران و همکاری و تعامل خوب با دستگاهها و نهادی های کار آفرین توانستیم قبل از موعد مقرر به این آمار دست یابیم.

وی افزود: مشارکت در توانمند سازی زندانیان و ایجاد انگیزه کارآفرینی برای آنان می تواند از چرخه بزه و ناهنجاری کاسته و بازگشت مجدد به زندان ها کاهش یابد.

رحیمی تصریح کرد: ارتقاء اشتغال‌زایی زندانیان و آموزش مهارت‌های شغلی و کارآفرینی با هدف کسب درآمد در راستای توانمند سازی ، حمایت و مراقبت از خانواده زندانیان اولویت اصلی سازمان زندان‌ها است.

معاون سلامت زندان های کهگیلویه وبویراحمد عنوان داشت: با همکاری بنیاد تعاون زندانیان و انجمن حمایت زندانیان از مؤسسات وابسته با زندان های استان تعداد ۴۲۵ زندانی را در مؤسسات، کارگاههای اشتغال، کارگاههای تولیدی، کارخانجات، امور صنفی، کشاورزی و خدماتی بکار گیری شوند.

این مقام مسؤل در زندان های استان در ادامه افزود: اشتغال نشسته در سطح زندان های استان نیز در رشته های مختلف با تولید محصولات درآمد زا برای فروش در بازار کار نیز از دیگر مبحث اشتغال برای زندانیان بوده که اوقات خود را به نحو مؤثر و مطلوبی بگذرانند.

وی ادامه داد: ارتقاء سطح مهارت‌های حرفه‌ای و اشتغال‌زایی زندانیان صرفا محدود به کارگاه‌های اشتغال در بیرون از زندان نیست بلکه تلاش شده است در سطح زندان ها هر تخت را به یک کارگاه تولیدی تبدیل کنیم که تعداد زیادی از زندانیان با تولیدات دست خود با امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دارند تحقق هشتاد درصدی اشتغال در زندان های استان را فراهم نموده اند.

رحیمی در پایان خواستار توافقنامه‌ ها و تعاملات افزونتر فی مابین اداره کل زندان ها با مؤسسات، اصناف، کارگاههای تولیدی و کارخانجات و.. برای ایجاد زمینه‌های لازم و توسعه اشتغال و کارآفرینی زندانیان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار