اميدوارم با دستور مساعدي كه صادر ميفرماييد مانع از ركود جدي در اجرای فعاليت‌هاي عمراني در اين منطقه محروم شويد .
کد خبر: ۱۰۱۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲ 26 December 2021

در پی حذف برخی پروژه های ملی شهرستان های گچساران و باشت به ‌بهانه نداشتن مصوبه كميسيون ماده ٢٣ از پيوست لایحه بودجه ۱۴۰۱ غلام رضا تاجگردون با ارسال پیامی خطاب به میرکاظمی و حاج بابایی خواستار مساعدت در خصوص این پروژه ها شد. 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در متن نامه تاجگردون آمده ایت : 

بسمه تعالی

 

برادر گرامی جناب آقای دكتر ميركاظمي
معاونت محترم رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه
برادر گرامی جناب آقای دكتر حاج بابايي
رئيس محترم كميسيون برنامه ،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی
با سلام و احترام
حسب تصميمات متخذه دولت محترم در خصوص اصلاحات در بودجه و جداول پيوست طرح‌هاي تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي تعدادي از طرح‌هاي ملي به استاني تبديل شده و برخي از طرح‌ها كه سابقه اجرايي در قوانين بودجه سنواتي داشته‌اند به ‌بهانه نداشتن مصوبه كميسيون ماده ٢٣ از پيوست لایحه بودجه ۱۴۰۱ حذف شده اند.
اگر چه گويا اين تصميم عمومي و ملي بوده ولي در برخي از استان‌ها منجمله استان كهگيلويه و بويراحمد و بخصوص شهرستان‌هاي گچساران و باشت كه سابقا طرح‌هاي ملي كمتري داشته، بیشتر متضرر شده و اكثر فعاليت‌های عمرانی متوقف خواهند شد. لذا ضمن ارائه ليستي از طرح‌هاي ملي شهرستان‌هاي گچساران و باشت خواهشمند است دستور فرماييد قبل از بررسي بودجه در مجلس محترم شورای اسلامی، تصمیمات مقتضی اتخاذ ، تا در كوران بررسي بودجه اين مهم به فراموشي سپرده نشود.
مزید استحضار با توجه به حجم بالاي عمليات اجرايي انجام شده و يا در حال انجام، اعتبارات منظور شده عمدتاً كاهشي بوده كه با توجه به نرخ تورم بالا، در صورت عدم جبران اعتبار شاهد ركود جدي در فعاليت‌ها نیز خواهيم بود. لازم به توضیح است طرح‌هايي كه به دلیل عدم وجود مصوبه كميسيون ماده ٢٣ حذف شده اند قبلا و بدون قيد ضرورت این مجوز به تصويب مجلس شورای اسلامی رسيده‌اند ودر حال حاضر اجرائی شده ‌اند و حذف آنان موضوعيت ندارد.
الف: طرح‌هايي كه به‌دليل نبود ماده ٢٣ حذف شده اند :
۱٫ فاضلاب باشت : از طرح ایجاد تأسیسات فاضلاب شهرستان‌های دوگنبدان و باشت با شماره ۱۵۰۳۰۰۲۰۸۹ که برخی عملیات آن شامل ایجاد تأسیسات فاضلاب باشت از لایحه بودجه ۱۴۰۱ حذف گردیده است.
۲٫ آبرساني كشاورزي به نيمدور_ نازمكان_ ديل _ آرو و_سرتيپ آباد از طرح تکمیل آبرسانی به دشت‌های امامزاده جعفر ،خان احمد و…… با شماره ۱۳۰۷۰۰۲۲۳۴ که بخشی از عملیات طرح با عناوین نازمکان ،دیل، آرو، نیمدور و سرتیپ‌آباد در لایحه بودجه ۱۴۰۱حذف گردید است.
۳٫ آبرساني كشاورزي از سد چم‌شير به قره‌دشت ، پشه‌كان و سعادت‌آباد و دشت‌گز از طرح ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی چمشیر و دشت‌های….. به شماره ۱۳۰۷۰۰۲۱۴۶ که بخشی از عملیات طرح با عناوین دشت های سرآبننیز ،سعادت آباد و دشت‌گز در لایحه بودجه ۱۴۰۱ حذف گردید.
۴٫ طرح دهكده گردشگري چم شير از طرح مطالعه و اجرای دهکده طرح گردشگری چم‌شیر با شماره۱۷۰۶۰۰۲۰۰۱۰که متاسفانه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کلأ حذف گردیده است.
۵٫ طرح جاده پل بريم_ باشت_ چرام_ دهدشت_ چاروسا_ ديشموك_ باغملك از طرح احداث و بهسازی مسیر پل بریم _چرام_چاروسا و ….. به شماره ۱۳۰۳۰۱۶۳۳۷ که در لایحه بودجه کلأ حذف گردیده است.
۶٫ جاده خيرآباد به دهدشت از طرح احداث باند دوم بابامیدان -گچساران_بهبهان_خیرآباد و دهدشت با شماره ۱۳۰۳۰۱۶۰۲۱ که برخی عملیات طرح با عنوان خیرآباد _دهدشت در لایحه بودجه حذف گردیده است.
ب: طرح‌هايي كه از ملي به استاني تبديل شده اند متأسفانه با کاهش شدید اعتبار مواجه شده که با توجه به حجم مطالبات این طرح ها ،عملیات اجرائی آن‌ها،عملأ متوقف یا بسیار کند خواهد شد:
۱٫ طرح آبرساني به دشت‌هاي امامزاده جعفر، خان احمدها، باشت، دشت مور و..
۲٫ فاضلاب دوگنبدان
اميدوارم با دستور مساعدي كه صادر ميفرماييد مانع از ركود جدي در اجرای فعاليت‌هاي عمراني در اين منطقه محروم شويد .

ارادتمند
غلام‌رضا تاج‌گردون
نماينده مردم شريف گچساران و باشت
در دوره هاي نهم و دهم

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خلیفه رشیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
درود بر دکتر تاجگردون که حقیقت را میگویند و برای بعضی تازه به دوران رسیده ها سخت است مسولان محترم استان و شهرستان گچساران و باشت فرافکنی نکنید و حقایق را پیگیری کنید تا حقوق مردم این استان خصوصا گچساران و باشت ضایع نشود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار