کد خبر: ۱۰۱۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳ 27 September 2015

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری البرز گفت: روش‌های مصرف اصولی آب در بین اقشار مختلف مردم فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدشهاب‌الدین حسینی ظهر امروز در جلسه پدافند غیرعامل استان البرز اظهار کرد: هم اکنون بحران کم آبی و کمبود آب در بسیاری از شهرهای کشور می‌طلبد تا روش‌های اصولی و دقیق مصرف آب را در بین خانواده‌ها و اقشار مختلف مردم نهادینه شود.

وی ادامه داد: بحران کم‌آبی و خشکسالی به عنوان یک تهدید می‌تواند در آینده ما را با مسائل سخت‌تری مواجه کند که لازم برای برون رفت از معضل کم‌آبی اقدامات و برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

این مسئول اجرای برنامه‌ها زمان‌بندی شده و رعایت موازین پدافند غیرعامل در استان البرز را مهم ارزیابی کرد و افزود: استان البرز به عنوان یکی از استان‌های مهم کشور باید بیش از بیش مورد توجه قرار گیرد.

حسینی توجه به تاسیسات آب شرب شهرها و روستاها را که شامل چاه‌ها، مخازن، شبکه و ... می‌شود را از مهمترین مسائلی دانست که باید در اولویت قرار گیرد.

وی توسعه زیرساخت‌ها در این خصوص را نیز مهم ارزیابی کرد و گفت: اهمیت موضوع جبران کمبود آب از برنامه‌های پدافند غیرعامل می‌باشد و باید اعتبارات به صورت خاص دیده شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری البرز بیان داشت: هم اکنون پدیده خشکسالی بسیاری از استان‌ها را تهدید می‌کند که مدیریت مصرف آب در این زمینه بسیار لازم و ضروری است.

حسینی بر اهمیت آموزش این موضوع در بین دانش‌آموزان تأکید کرد و اظهار داشت: دانش‌آموزان به عنوان قشرهایی تأثیرگذار می‌توانند در نهادینه کردن فرهنگ درست استفاده کردن از منابع آبی بسیار اهمیت داشته‌باشند لذا ارائه آموزش‌ها به این قشر می‌تواند در بین خانواده‌ها نیز تأثیرات مثبتی را داشته‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار