تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، گزارش می دهد
ورزش سوارکاری که شاید یکی از خاص ترین ورزش های دنیا است همواره مشکلات خاصی را هم یدک می کشد.
کد خبر: ۱۰۱۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰ 19 December 2021
سوارکاری استان نیازمند حمایت مسئولان / ورزش خاص با مشکلات خاص!
ورزش سوارکاری که شاید یکی از خاص ترین ورزش های دنیا است همواره مشکلات خاصی را هم یدک می کشد.
در پایان هفته گذشته با حضور اعضای هیئت سوارکاری استان و هیئت سوارکاری گچساران و تعدادی از مالکان ، باشگاه داران و چابکسواران ، نشستی برای بررسی مشکلات این رشته ورزشی در محل تربیت بدنی شهرستان برگزار شد .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ابتدا مالکان اسب ، باشگاه داران ، سوارکاران و برخی از اعضای هیئت سوارکاری گچساران به بیان نکته نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند و در ادامه اعضای هیئت سوارکاری استان هم در خصوص موضوعات مطرح شده توضیحاتی ارائه دادند .
شفافیت مالی هیئت و لزوم توجه به همه هیئت های شهرستانی
یکی از مباحث مطرح شده و مورد توجه ، لزوم شفاف سازی مالی هیئت بود که با توجه به صحبت های اعضا و ارائه توضیحات و بیان ریز هزینه ها ، همه حاضرین در جلسه به صورت شفاف از وضعیت مالی و چگونگی هزینه کرد اعتبارات آگاهی یافتند .
رئیس هیئت سوارکاری استان در این نشست ضمن احترام به همه اعضای حاضر در نشست گفت : یکی از مواردی که در هر تشکیلاتی باید مورد توجه جدی باشد ، شفافیت در امور خصوصا در حوزه های مالی است .
فرشاد نگین تاجی افزود : متاسفانه اعتبارات اختصاص داده به هیئت سوارکاری استان بسیار محدود است و با توجه به وظایف هیئت ، کمک به هیئت های شهرستانی از طریق اعتبارات استانی مقدور نیست ضمن اینکه سهم اعتباری هیئت های شهرستانی از طریق اداره کل ورزش و جوانان مستقیما به حساب تربیت بدنی شهرستان واریز می شود .
نگین تاجی ادامه داد : عمده اعتبارات هیئت سوارکاری استان باید در زمینه آموزش ، برنامه ریزی برای توسعه ورزش در شهرستان ها و کمک به اعزام تیم های استانی به مسابقات کشوری هزینه شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به هزینه ای بالای ورزش سوارکاری اشاره کرد و گفت : کسانی که در این ورزش فعالیت می کنند متحمل هزینه های سنگینی می شوند این در حالی است که متاسفانه شرایط استان به گونه ای است که اسپانسر هم وجود ندارد .
نگین تاجی ادامه داد : ما نیازمند حمایت جدی مسئولان ارشد استان برای تهیه زمین استاندارد در راستای توسعه و موفقیت بیشتر در مسابقات ملی هستیم .
وی در پایان داشتن تقویم اجرایی سالانه برای هیئت های شهرستانی و استان را ضروری دانست و گفت : باید همه برنامه های آموزشی ، توسعه ای و شرکت در مسابقات مطابق با تقویم اجرایی باشد که بتوان متناسب با آن برنامه ریزی کرد.
نیازمند حمایت مسئولین استانی هستیم
در این نشست برخی از حاضرین به بیان نکته نظرات خود پرداختند . علیمراد کاظم پور عضو هیئت سوارکاری گچساران گفت : امروزه ورزش سوارکاری و صنعت پرورش اسب در ایران دارای پتانسیل‌های نهفته ای بوده و در صورت توجه بیشتر مسئولین امر می‌تواند سبب افزایش نشاط اجتماعی شده و تبدیل به صنعتی درآمدزا شود چنانکه امروز مشاهده می کنیم یزد و دیگر استانهای کشور به صورت حرفه ای به این ورزش اقتصادی می پردازند .
وی ادامه داد : در کشور همسایه ما ترکیه، بخش اعظمی از درآمد دولت از مسابقات کورس و تولید و پرورش اسب است یا در کشور کانادا ارزش اسب و رشته سوارکاری به قدری بالا است که حتی اسب را وارد بورس کرده‌اند و مردم می‌توانند سهامدار این صنعت باشند؛ یقیناً ما پتانسیل آن را داریم تا از این صنعت بهره برداری نمائیم به شرطی که بینش مان را اصلاح کرده و متوجه شویم صنعت اسب می‌تواند پولساز و کارآفرین باشد و اگر دولتمردان کمی بیشتر به این موضوع توجه نمایند در می‌یابند که ورزش می‌تواند نوعی صنعت و درآمدزا باشد.
کاظم پور افزود : افزایش نشاط اجتماعی در جامعه مستلزم هزینه‌های کلانی از سوی دولت ها است و نیازمند زیرساخت‌های مناسب و فرهنگ سازی بلند مدتی می‌باشد که در این میان ورزش سوارکاری می‌تواند کمک شایانی در این زمینه کند .
وی گفت : شهرستان گچساران پتانسیل بسیار قدرتمندی در سوارکاری دارد البته به شرطی که بتوان محیطی مناسب برای همگانی کردن این ورزش به وجود آورده و افراد بتوانند در کنار خانواده‌هایشان در این ورزش حاضر شده و استعدادهای جدیدی نیز شناسایی شوند؛ و متأسفیم که بگوییم مسوولین شهرستان هیچ‌گاه در خصوص حمایت از این ورزش پای کار نیستند در حالی که اگر در گچساران زیرساخت ها فراهم شود خروجی آن را در آینده ای نزدیک خواهیم دید .
کاظم پور ادامه داد : متاسفم که بگویم شهرستان گچساران زمینه برگزاری مسابقات کشوری را دارد اما ما در گچساران حتی یک زمین تمرین مناسب و پیست سوارکاری نداریم و متاسفم که بگویم این ورزش در اوج مظلومیت خود به سر می‌برد .
وی گفت : انتظار می رود مسوولین شهرستان گچساران در این زمینه به صورت جدی ورود نمایند تا این ورزش به ورزشی همگانی برای خانواده ها تبدیل شود .
کاظم پور در پایان اظهار داشت : در بحث استانی انتظار ما این است شخص مدیرکل و استاندار و نمایندگان استان برای کمک به توسعه این ورزش پای کار بیایند.
لازم به توضیح است در این نشست وحید پورهاشمی ، رئیس هیئت سوارکاری شهرستان گچساران ، گزارشی از اهم مشکلات و اقدامات صورت گرفته توسط هیئت بیان کرد.
همچنین برخی باشگاه داران ، مالکان اسب و چابکسواران به بیان نکته نظرات خود پرداختند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار