رئیس هیئت سوارکاری استان البرز با اشاره به افزایش سرسام آور هزینه های سوارکاری ، نگهداری و پرورش اسب گفت: با ادامه این شرایط عملا شاهد انحصاری شدن این ورزش برای قشری خاص خواهیم بود.
کد خبر: ۱۰۱۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸ 15 December 2021

به گزارش «تابناک البرز» آرزو ملک اظهار کرد: متاسفانه باشگاه های سوارکاری با معضلی جدی به نام افزایش قیمت علوفه روبرو هستند و همین مساله فرایند نگهداری و پرورش اسب را با یک چالش مواجه کرده است.

وی افزود: این مشکل در کنار تورم فزاینده تجهیزات وادوات سوارکاری و پرورش اسب سبب شده باشگاه ها با مشکلات عدیده ای روبرو شوند.

ملک با بیان اینکه تدوام این شرایط عملا حرکت به سمت همگانی کردن این ورزش را با مشکل روبرو می کند گفت:گران تر شدن این ورزش زمینه را برای انحصاری شدن آن و پرداختن طیفی خاص به سوارکاری به دنبال خواهد داشت.

رئیس هیئت سوارکاری استان البرز با بیان اینکه در راستای کاهش مشکلات این بخش پیگیر راه اندازی وایجاد یک تعاونی فراگیر میان باشگاه های سوارکاری هستیم گفت: با شکل گیری این تعاونی می توان اقداماتی را در جهت تهیه علوفه با نرخ دولتی ودیگر اقدامات حمایتی انجام داد.

وی افزایش هزینه آموزش سوارکاری را دیگر مشکل گرانی های اخیر عنوان کرد و گفت: این مساله نیز به طور قطع موضوع استعدادیابی و جذب چهره های مستعد را با مشکل روبرو خواهد کرد.

ملک در پایان با بیان اینکه بیش از 85 باشگاه سوارکاری در استان فعالیت دارند گفت: با ایجاد تشکل های مختلف قانونی می توان بخشی از نیازها و مطالبات جامعه بزرگ سوارکاری البرز را پیگیری و مرتفع کرد و این استان را به عنوان قطب سوارکاری کشور به سطح دیگر استان های پیشرو کشور رساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار