فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان:
کد خبر: ۱۰۱۶۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲ 14 December 2021

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خورزستان با بیان اینکه روند اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در دستگاه های اجرایی این استان با دقت رصد می شود گفت: طرح مدیریت هوشمند در کنترل محدودیت های کرونایی و واکسیناسیون موثر است لذا باید با دقت و جدیت ادامه یابد.

به گزارش ایرنا ولی اله حیاتی سه شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: به موازات کاهش برخی محدودیت های کرونایی باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم و به خصوص دستگاه های اجرایی افزایش یابد.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح مدیریت هوشمند در ادارات خوزستان با بیان اینکه بر اساس این طرح کسانی که ۲ دُز واکسن خود را دریافت نکرده اند اجازه ورود به ادارات را ندارند گفت:فاز بعدی این طرح مربوط به حمل و نقل برون شهری است که با اجرایی شدن آن تمام رانندگان باید واکسن خود را دریافت کرده باشند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان با بیان اینکه تمام دستگاه های اجرایی خوزستان ملزم به اجرای دقیق طرح مدیریت هوشمند کرونا هستند گفت: این طرح برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در نظر گرفته شده و در پنج فاز طراحی شده است. 

وی افزود: برای اینکه طرح مدیریت هوشمند به طور کامل در استان خوزستان اجرایی شود نیاز به زمان بیشتری داریم. در این طرح تمام اطلاعات کارکنان، از سازمان امور اداری و استخدامی کشور اخذ شده و وارد سامانه شده است  و استانداری خوزستان به این سامانه دسترسی دارد. 

حیاتی از مرکز بهداشت خوزستان خواست مناطقی را که نسبت به دریافت دُز دوم واکسن ضعیف تر عمل کرده اند به استانداری معرفی کند.

وی ضمن تشکر از اقدامات آموزش و پرورش خوزستان در راستای واکسیناسیون دانش آموزان و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس افزود: برای رفع نگرانی و دغدغه والدین و مسئولان بهداشت، رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی در کلاس های درس الزامی است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: با توجه به ورود سویه جدید اومیکرون به کشورهای همسایه ، خطر انتقال آن به کشور ما نیز وجود دارد لذا تا فرصت باقی است باید پوشش واکسیناسیون را افزایش داده و در تزریق دُز سوم واکسن در استان شتاب کنیم.

حیاتی همچنین گفت: با توجه به کاهش مراجعه برای واکسن در خوزستان تعدادی از مراکز واکسیناسیون در این استان باید کاهش یابد و برخی از این مراکز تعطیل شوند ضمن اینکه استفاده از نیروهای این مراکز در قالب طرح شهید سلیمانی به منظور واکسیناسیون سیار ضروری است.

فاز اول طرح مدیریت هوشمند از روز یکشنبه ۲۱ آذرماه در دستگاه های اجرایی خوزستان آغاز شد.

فازهای دوم، سوم، چهارم و پنجم این طرح که به ترتیب مربوط به حمل و نقل درون شهری، واحدها و فعالیت های صنفی، حمل و نقل برون و درون شهری و واحدهای علمی، تحقیقاتی و آموزشی است بتدریج اجرایی می شوند.

تاکنون بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار