کد خبر: ۱۰۱۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ 27 September 2015
رشت - ایرنا - فاجعه منا علاوه بر عزای عمومی در کشور، موسیقی و سور و سات محلی هفته گردشگری در استان گیلان را خاموش کرد.

رییس روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ضمن اعلام این خبر و با ابراز تسلیت به دلیل حوادث اخیر منا بیان کرد: برنامه های فرهنگی شادی برآمده از فرهنگ این سرزمین پیش بینی شده بود که به احترام جان باختگان حادثه یادشده همزمان با سراسر کشور، همه برنامه های شاد لغو شده است.

فرشید شهبازی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دیگر برنامه های فرهنگی هفته گردشگری که از امروز (پنجم مهرماه) آغاز شده، کماکان برقرار خواهد بود.
وی اظهار کرد: به همین مناسبت آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی در سلیمانداراب رشت گلباران شد و بازدید از موزه ها برای امروز رایگان است.

وی تصریح کرد : طرح بازدید رایگان موزه ها در روز جهانی گردشگری همزمان با سراسر کشو قابل اجراست.
شهبازی همچنین از برگزاری مراسم تجلیل از فعالان تشکل های بخش خصوصی صنعت گردشگری در این هفته خبر داد و گفت: در نظرگرفتن تخفیف ویژه هفته گردشگری از سوی موسسه های گردشگری، برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مدیران فنی دفاتر و راهنمایان گردشگری، برگزاری تور به مقصد کارگاه های صنایع دستی در شهرستان های صومعه سرا، رضوانشهر، رشت، سیاهکل، رودسر، شفت و لاهیجان از دیگر برنامه های هفته گردشگری می باشد.
وی تصریح کرد: برگزاری نشست مشترک این اداره کل با نیروی انتظامی و مجریان طرح خانه مسافر استان، نشست خبری مدیرکل میراث فرهنگی با اصحاب رسانه و مطبوعات در شهرک تاریخی ماسوله نیز از برنامه های این هفته است.
شهبازی با بیان اینکه برگزاری تورهای رایگان از سوی انجمن صنفی دفاتر و راهنمایان گردشگری و شهرداری رشت به مقصد موزه میراث روستایی گیلان از برنامه های این هفته می باشد، گفت: برگزاری همایش تجلیل از اعضای ستاد خدمات سفر استان و مراسم آیینی سنتی و جشن عید سعید غدیر در خانه جهانگردی رشت از برنامه های مهم هفته گردشگری است.
پنجم مهرماه مصادف با 27 سپتامبر، روز جهانی گردشگری نامگذاری شده است.
دفتر حج و زیارت گیلان طی اطلاعیه ای که در سایت اینترنتی خود منتشر کرده؛ تاکنون 12 زائر گیلانی جزو جان باختگان و 13 زائر دیگر هنوز مفقود هستند. همه این زائران از کاروان شماره 28159 به مدیریت منصور یوسف نیا بوده اند.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی فاجعه مصیبت بار منا و کشته شدن جمعی از حجاج بیت الله الحرام، پنجشنبه شب هفته گذشته، سه روز عزای عمومی در کشور اعلام کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار