تابناک-با هوشیاری و تلاش مأموران انتظامی استان هرمزگان یک انبار بزرگ احتکار در بندرعباس شناسایی و 3 هزارو 590 تن سیمان و 22 هزارو 672 تن شمش فولاد به ارزش سه هزار و 300 میلیارد ریال کشف شد.
کد خبر: ۱۰۱۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 11 December 2021

به گزارش تابناک هرمزگان،سردار " غلامرضا جعفری " اظهارداشت: مأموران پلیس امنیت عمومی استان در ادامه طرح تشدید مبارزه با احتکار با انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه های پلیسی دریافتند افرادی اقدام به احتکار کالاهاي اساسي در منطقه "خانسرخ جاده اسکله بندرعباس "کرده اند.

وی افزود : مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی و پس از حدود يک ماه کار اطلاعاتي انبار موصوف را شناسایی و با تشکیل اکیپی مشترک با حضور نمایندگان صنعت و معدن به محل اعزام و در بازرسی دقیق ومیدانی از انبار مقدار 3 هزارو 590 تن سیمان و 22 هزارو 672 تن شمش فولاد احتکار شده کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ارزش این محموله سنگین احتکاری کشف شده را بنا به نظر کارشناسان اقتصادی مربوطه سه هزار و 300 میلیارد ریال عنوان و اظهار داشت: متهم اصلی این پرونده دستگیر و سایر اعضای این باند نیز شناسایی و اقدامات پلیسی جهت دستگیری آنان ادامه دارد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: اين عمليات تقارن دارد با وقوع زلزله اخير در استان هرمزگان که مسئولين جهت بازسازي مناطق زلزله زده با کمبود سيمان مواجه بوده و اين کمبود زندگي مردم زلزله زده را بغرنج نموده است ليکن این افراد کلاهبردار انبار موصوف را به صورت کاملا پوششي به محل دپو قاچاق و احتکار کالاي اساسي تبديل نموده و به واسطه رانت خواري و دلالي از آن در راستاي منافع شخصي خود بهره برداري و کالا ها را صادر می کردند.

سردار جعفری اذعان داشت: احتکار کالاي اساسي باعث اختلال در توزيع مناسب و به موقع کالاها گرديده و ثروت ملي در يد مفسد اقتصادي قرار خواهد گرفت که به واسطه اين عمل اموال و ثروت هاي نامشروع تحصيل و در دراز مدت مانع جدي جهت گردش صحيح ثروت در جامعه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار