کد خبر: ۱۰۱۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷ 07 December 2021

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به توافق به عمل آمده با بسیج اصناف کشور گفت: ۴۰۰ نیروی بسیجی برای نظارت بر توزیع محصولات کشاورزی، لبنی و پروتیینی در خوزستان به کار گرفته می‌شوند.

خدارحم امیری زاده روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:نیروهای بسیجی با همکاری ماموران بازرسی سازمان جهادکشاورزی و تعزیرات حکومتی خوزستان با هدف نظارت بر بازار محصولات کشاورزی و برخورد قانونمند با گران فروشی فعالیت خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه نظارت بر محصولات کشاورزی، لبنی و پروتیینی به تازگی از سازمان صنعت، معدن و تجارت به جهادکشاورزی محول شده است گفت: در این راستا ۳۰ نفر از بازرسان سازمان صمت خوزستان به جهادکشاورزی منتقل شده‌اند.
رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان ادامه داد: نظارت بر بازار زیرمجموعه بخش کشاورزی به صورت نظام مند به جهادکشاورزی واگذار شده تا نظارت بر تولید تا توزیع که به سفره مردم مرتبط است به صورت منسجم و یکدست انجام شود.
امیری زاده با اشاره به دخالت دلالان و بی نظمی در بازار که منجر به افزایش بی رویه محصولات کشاورزی و پروتیینی در ماه‌های اخیر شده است ابراز امیدواری کرد با نظارت دقیق و نظام مند بر بازار، دست دلالان از بازار قطع شود و قیمت ها به نقطه تعادل و مصوب برسند.
براساس تفاهمنامه اخیر بین معاون اول رییس جمهوری و سازمان بسیج اصناف کشور، از ظرفیت بسیج برای نظارت منظم و مستمر بر بازار محصولات کشاورزی و پروتیینی در استان‌ها استفاده خواهد شد و نیروهای نظارتی در وزارت صمت به وزارت جهادکشاورزی منتقل می‌شوند تا از دوگانگی نظارت بر بازار جلوگیری شود.

دبیری ستاد تنظیم بازار خوزستان نیز به تازگی از سازمان صمت به جهادکشاورزی سپرده شده است.
به گزارش ایرنا در ماه‌های اخیر قیمت اقلام پرمصرف مردم به ویژه مرغ و تخم مرغ در بازار با نوسان و کمبود رو به رو بوده که در این میان دخالت دلالان و واسطه ها در افزایش قیمت  کالاهای اساسی تاثیر زیادی داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار