نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان به همراه امام جمعه ملایر با خانواده شهید محیط بان عبدالله یاری دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۰۱۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳ 07 December 2021
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان به همراه امام جمعه ملایر با خانواده شهید محیط بان عبدالله یاری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تابناک همدان،  آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» امام جمعه همدان در این دیدار از فرزند، همسر و مادر شهید یاری دلجویی کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان محیطبانان را حافظان منابع طبیعی و محیط زیست کشور دانست و افزود: عموم مردم باید در حفظ محیط زیست مشارکت کنند.

حجت الاسلام برقراری امام جمعه ملایر نیز ضمن تقدیر از فداکاری و از خودگذشتگی محیط بانان شهید و ضمن جویا شدن از چگونگی نحوه شهادت شهید یاری اظهار کرد: شهدای محیط بان یادآور مسئولیت سنگین و خطیر خانواده محیط زیست در این عرصه هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز در خصوص وضعیت عمومی عملکرد محیط بانان استان و قوانین و مقررات مربوط توضیحاتی را ارائه داد و خواستار حضور حفاظت محیط زیست در شورای فرهنگ عمومی استان شد.

محسن جعفری نژاد بسطامی بیان کرد: سند ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست در راستای اصل ۵۰ قانون اساسی و بند‌های ۱۲ و ۱۴ سیاست‌های کلی محیط زیست در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت و در نهایت با همکاری این شورا و سازمان حفاظت محیط زیست مصوب و ابلاغ شد.

وی افزود: این سند حاوی هفت راهبرد و ۵۴ اقدام است و هدف‌های مختلفی ازجمله افزایش مشارکت بین بخشی و بین دستگاهی برای ترویج فرهنگ از محیط زیست را دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کارگروه‌های زیرمجموعه سند فرهنگ حفاظت از محیط زیست از ۲۰ دستگاه اثرگذار بر حوزه آموزش و فرهنگ کشور تشکیل شده است که می‌تواند به ما برای رسیدن به اهدافمان کمک کند.

وی تاکید کرد: درحال حاضر محیط زیست کشور با معضلات متعددی از جمله آب، خاک، هوا، خشکسالی و... روبه رو است و ما نیاز ویژه به هم‌افزایی بین دستگاهی و نگاه مسئولان کشور به حوزه محیط زیست و توسعه پایدار داریم.
 
منبع: روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار