کد خبر: ۱۰۱۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰ 06 December 2021

استاندار خوزستان گفت: ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب مصوبات سفر رییس جمهوری به خوزستان، برای بهسازی و چهار بانده کردن ۲ راه اصلی و ترانزیتی خوزستان به سمت استان‌های دیگر اختصاص داده شده است.

به گزارش ایرنا صادق خلیلیان روز دوشنبه در دومین نشست شورای راهبردی کاهش تصادفات خوزستان در سال ۱۴۰۰، بیان کرد: وزارت نفت در بحث مسوولیت‌های اجتماعی در خوزستان متعهد شد تا ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار را امسال و ۵۰ هزار میلیارد ریال را سال آینده در اختیار این استان قرار دهد.

وی ادامه داد: با چهار بانده کردن مسیر خوزستان به سمت چهارمحال و بختیاری که به واسطه آن به استان‌های مرکزی کشور دسترسی بهتری خواهیم داشت و نیز مسیر گچساران که خوزستان را با سهولت بیشتری به استان‌های شرقی متصل می‌کند، تحول عظیمی در راه‌های استان ایجاد خواهد شد.

وی گفت: با اجرای این ۲ پروژه ترانزیت حمل و نقل جاده‌ای از نظر مسافر و بار بهبود پیدا می‌کند و نیز باعث کاهش هزینه‌های انرژی خواهیم شد.

استاندار خوزستان با اشاره به وجود ۱۸ هزار کیلومتر راه در خوزستان و اینکه بخش کمی از راه‌های استان آزاد راه هستند، افزود: در سه راه اصلی و راهبردی خرمشهر - بندرامام خمینی(ره) به سمت اهواز و اندیمشک، اهواز - غیزانیه - رامهرمز - ایذه و دزپارت که به استان اصفهان ختم می‌شود، و نیز مسیر رامهرمز - بهبهان که خوزستان را به استان فارس متصل می‌کند باید بهسازی و نظارت ترافیکی بیشتری انجام شود. 

خلیلیان با اشاره به بهبود وضعیت ترافیک درون و برون شهری کلانشهر اهواز نیز گفت: باید در کارگروهی توسعه پارکینگ‌های درون شهری، استفاده از پارکینگ‌های ادارات در هسته مرکزی شهر و مواردی که ترافیک شهری را تسهیل می‌کند بررسی و اقدام لازم را در این خصوص انجام داد.

وی با اشاره به انسداد پل ششم(فولاد) اهواز بیان کرد: چنانچه امکان تردد خودروهای سبک بر روی پل ششم وجود دارد در اسرع وقت بررسی و عملیاتی شود تا شهروندان بتوانند از این پل بهره ببرند.

استاندار خوزستان با اشاره به شروع عملیات ترمیم پل ششم در یک هفته آینده ادامه داد: عملیات تعمیر و نصب سازه‌های مفقود شده را با توجه به اعتباراتی که قرار است صنایع فولاد خوزستان در نظر بگیرد با همکاری ۲ شهرداری اهواز و شهرستان کارون حداکثر در یک هفته تعیین تکلیف شود تا شاهد عادی شدن تردد در این منطقه باشیم.

هفته گذشته برخی از قطعات و سازه‌های پل ششم (فولاد) که غرب و شرق این کلانشهر را به هم متصل می‌کند به سرقت رفت که موجب مسدود شدن این پل، و ایجاد ترافیک سنگین در خیابان‌های ساحلی این شهر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار