کد خبر: ۱۰۱۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶ 30 November 2021

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: تفاهمنامه احداث ۳۰۰ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک بین این شرکت و شرکت هلدینگ ای جی(AJ Holding) امارات روز سه‌شنبه در اهواز امضا شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان، محمود دشت بزرگ بیان کرد: بر اساس این تفاهمنامه، مقرر شد ، ۳۰۰ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک گازی حرارتی و تجدید پذیر بادی و خورشیدی در شبکه زیرنظارت شرکت برق منطقه‌ای خوزستان احداث شود.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهمنامه، حداکثر ظرفیت احداث نیروگاه در هر نقطه نباید بیشتر از ۲۵ مگاوات باشد و لازم است که فعالیت اجرایی پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی و بخشی از این نیروگاه‌ها پیش از تابستان ۱۴۰۱ وارد مدار شوند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: شرکت اماراتی متعهد شده است نسبت به دریافت مجوز احداث پروژه‌ها از دستگاه‌های مربوطه اقدام کند و فناوری، نیروی متخصص، سرمایه و تمامی توانمندی فنی و اقتصادی به همراه تجهیزات کافی را فراهم کرده و پروژه را به انجام برساند.

دشت بزرگ بیان کرد: شرکت برق منطقه‌ای خوزستان نیز متعهد شده که بستر لازم برای سرمایه‌گذاری و مکان یابی محل احداث نیروگاه‌ها را انجام دهد و تا مرحله احداث این پروژه‌ها و وصل به شبکه همکاری لازم را داشته باشد.

وی گفت: براساس این تفاهمنامه، در صورت رعایت مفاد دستورالعمل توسعه مولد مقیاس کوچک وزارت نیرو، نسبت به انعقاد قرارداد خرید تضمینی اقدام می‌شود.

به گزارش ایرنا ابتدای آذر امسال نیز تفاهمنامه احداث ۱۵۰ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک بین شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و شرکت صافات انرژی یزد "صافاتکو" امضا شد.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان دارای ۹ هزار و ۱۶۲ کیلومتر خط شبکه انتقال و فوق توزیع برق و ۲۴۵ پست انتقال و فوق توزیع در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار