آیین رونمایی از نرم افزار آموزشی صحیح خوانی قرآن کریم در دانشگاه علوم و معارف قرآنی قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۰۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 15 November 2021

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام قاسمی، مسئول تولید نرم افزار صحیح خوانی قرآن کریم در آیین رونمایی از نرم افزار آموزشی صحیح خوانی قرآن کریم در دانشگاه علوم و معارف قرآنی ، این مجموعه آموزشی را شامل ۳۵ درس کوتاه و باکیفیت مطلوب رسانه‌ای خواند و گفت: ۱۰ درس این نرم افزار به آموزش حروف متفاوت عربی پرداخته شده و ۲۵ درس دیگر نیز مربوط به قواعد درست خوانی قرآن کریم است.

او موجز بودن آموزش دروس را یکی از مهم ترین ویژگی‌های این نرم افزار اعلام کرد و افزود: سعی شده است هر درس درست خوانی و صحیح خوانی در زمان ۳ تا ۵ دقیقه آموزش داده شود.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به اینک ه این نرم افزار با همکاری ۱۰ نفر و در مدت ۶ ماه آماده شده است، افزود: مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) نیز در تهیه این نرم افزار با دانشگاه علوم و معارف قرآن همکاری کرده است.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآنی نیز در این مراسم از راه اندازی بزرگترین کتابخانه دیجیتالی نسخ خطی قرآن و تفسیر در این دانشگاه خبر داد و افزود: در این مسیر تاکنون ۱۳ هزار عنوان نسخه خطی در موضوعات قرآن و تفسیر جمع آوری شده است.

حجت الاسلام نقیب با اشاره به این که این دانشگاه شامل ۱۸ دانشکده و چهار هزار و ۱۰۰ دانشجو در رشته‌های قرآن و تفسیر است، گفت: در المپیاد کشوری امسال ۹ نفر از دانشجویان این دانشگاه جزء ۲۵ نفر برگزیده بودند که این امر نشان دهنده سطح علمی بالای دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن است.

او افزود: جذب ۷۵ درصدی دانشجویان این دانشگاه در مراکز و نهاد‌های انقلابی، آموزشی، فرهنگی و نظامی، وضعیت مناسب اشتغالِ فارغ التحصیلان دانشگاه علوم و معارف قرآنی را در مقایسه با دانشجویان سایر دانشگاه‌ها نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار