معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه:
معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه از تصویب اعتبار برای مرمت و ساماندهی ده اثر تاریخی استان در سال مالی جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹ 13 November 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، اعظمی گفت: در رایزنی با فرمانداران شهرستان‌های استان اعتباراتی برای حوزه میراث ۱۰ اثر تاریخی استان کرمانشاه مرمت می‌شودفرهنگی مصوب شده که با تخصیص این اعتبار در سال مالی ۱۴۰۰ (شهریور ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۱) روند مرمت آثار تاریخی استان آغاز می‌شود.

وی افزود: مرمت کانال ساسانی در شهرستان قصرشیرین یکی از این آثار مهم است که با مرمت آن بخشی از کشاورزان نیز منتفع خواهند شد به همین منظور ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

معاون میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: مرمت مجموعه آنوبانی نی نیز امسال در دستور کار قرار گرفته است، این مجموعه یکی از آثار مهم در محور ساسانی است که با ۷۲۰ میلیون تومان اعتبار ساماندهی خواهد شد.

اعظمی اظهار داشت: امسال برای حفاظت از مجموعه چنار‌های پاوه که به ثبت ملی نیز رسیده ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی یاداور شد: موزه منطقه‌ای کرمانشاه نیز از طرح‌های نیمه تمام و مهم استان به شمار می‌رود که برای اتمام آن ۴۰۰ میلیون تومان دیگر مصوب شده است.

اعظمی به دیگر آثاری که امسال در دستور کار مرمت و ساماندهی قرار گرفته اند، اشاره کرد و افزود: تعمیر و تجهیز موزه کنگاور با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان، ساماندهی مجموعه تاریخی بیستون با اعتبار ۳۸۰ میلیون تومان، خانه ساری اصلانی کنگاور با ۲۰۰ میلیون تومان، مرمت تکیه بیگلربیگی کرمانشاه با ۱۰۰ میلون تومان، مرمت تکیه معاون الملک با ۲۰۰ میلون تومان، تعمیر بنا‌های اضطراری با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان از دیگر بنا‌های در دست مرمت است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار