استاد بازنشسته گروه اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد: عمل پیوند در ایران رایگان انجام می شود و بیمار برای این عمل هزینه ای متقبل نمی‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳ 13 November 2021

به گزارش تابناک رضوی، دکتر علی اصغر یارمحمدی در آستانه هفته حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به فداکاریهای جامعه پزشکی در سالیان گذشته و همچنین در شرایط پاندمی کرونا بیان کرد: متاسفانه افکار عمومی به سمتی سوق داده شده‌اند که میان خود و جامعه پزشکی شکاف عمیقی را حس می کنند در حالی که ما از همین مردم هستیم و برای سلامت تک تک هموطنانمان از جان و دل کار کرده و می کنیم. وی با اشاره به اینکه عمل پیوند عمل پیچیده و مهمی است گفت: عمل پیوند در کشور عزیزمان رایگان انجام می شود و این افتخار بزرگی است. اگر بیمار ما بخواهد همین عمل جراحی را در کشورهای دیگر انجام دهد بین 300 تا 400 هزار یورو هزینه در بر دارد. اما این عمل در داخل کشور با همراهی و همکاری پزشکان و سیستم بهداشت و درمان رایگان انجام می شود و پزشکان ما نیز برای انجام این عمل جز حقوق قانونی دانشگاهی دستمزدی دریافت نمی کنند. در حالی که هم خود عمل بسیار ظریف و حساس هست و هم اینکه قبل و بعد از عمل پزشک زحمات زیادی را بر عهده دارد.
وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی به عموم مردم در خصوص ماندگاری موقوفات در حوزه سلامت و برکات و خیرات آن، گفت: بیمارستان منتصریه که مرکز اصلی پیوند در شمال شرق کشور محسوب می شود. به همت «بانو احترام السلطنه قهرمانی» برای درمان بیماران کلیوی وقف شده است و بیماران کلیوی زیادی دراین بیمارستان تحت عمل پیوند کلیه قرار گرفته اند.
وی به اصلاح سبک زندگی و توجه به مسئله چاقی به عنوان یکی از مهم ترین اقدامات پیشگیرانه در ابتلا به انواع بیماریها اشاره کرد و گفت: متاسفانه ما در موضوع اصلاح سبک زندگی و توجه به زندگی سالم عملکرد ضعیف و ناموفقی داشتیم. در گذشته های نه چندان دور علت اصلی بیماریهای کلیوی ، عفونت ها بود اما امروزه دیابت و پرفشاری خون که در ارتباط نزدیک با چاقی و کم تحرکی است عامل اصلی شکل گیری بیماریهای کلیوی محسوب می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار