مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و کشف یک مرکز رمز ارز که گفته می شود به اندازه مصرف 700 خانوار بویراحمدی در هر شبانه روز برق مصرف می کرد خبرداد
کد خبر: ۱۰۰۶۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷ 04 November 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و کشف یک مرکز رمز ارز که گفته می شود به اندازه مصرف 700 خانوار بویراحمدی در هر شبانه روز برق مصرف می کرد خبرداد و اظهارداشت: واقعیت آن است که توان مصرفی این مرکز معادل مصرف برق حدود 700 خانوار شهرستان بویراحمد در هر شبانه روز با مصرف متعارف بوده است.

" جمال معتمدی زاده " در حاشیه شناسایی و ضبط ماینرهای این مرکز رمز ارز در یاسوج گفت: 116 دستگاه ماینر در یک مرکز رمز ارز در حاشیه یکی از روستاهای شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری پرسنل شرکت توزیع نیروی برق استان، نیروی انتظامی، پلیس اقتصادی، اداره اطلاعات و دادگستری استان شناسایی و ضبط شده است.

وي ميزان مصرف برق این مركز در سه ماه گذشته را 540 مگاوات ساعت عنوان و خاطرنشان کرد: برق مصرفی محاسبه این مرکز در هر شبانه روز معادل برق مصرفی 700 واحد مسکونی در شهرستان بویراحمد بوده است.

معتمدی زاده، توان مصرفی هر دستگاه شناسایی شده را 2 و 15 دهم کیلووات عنوان و یادآورشد: میزان خسارت به شبکه های توزیع نیروی برق در سه ماه گذشته حدود سه میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که استفاده غیرقانونی از برق برای رمزارز‌های غیرمجاز باعث ایجاد نوسان در شبکه برق شده و علاوه بر آسیب به لوازم برقی سایر مشترکان، از دلایل قطعی و ناپايداري برق است.

وی  گفت: با توجه به کاهش نسبی دمای هوا در هفته‌های پیش رو و کاهش ظرفیت تولید نیروگاه برق آبی به دلیل کاهش نزولات آسمانی،از همه مشترکان برق در این استان درخواست می‌شود با رعایت الگو‌های مدیریت مصرف و کاهش مصرف خود به خصوص در ساعت‌های پیک بار، هر گونه مورد مشکوک به استفاده از دستگاه ماینر غیرمجاز را به شماره 121 ، 113 و 114 اطلاع و تا سقف 20 میلیون تومان از پاداش نقدی بهره‌مند شوند.

معتمدی زاده با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف برای کاهش هزینه مصرفی برق هم اظهارداشت: تمام تلاش مجموعه صنعت برق، ارایه خدمات مطلوب و جلوگیری از خاموشی‌هاي ناخواسته است اما متاسفانه عده‌ای در این شرایط به فکر سود بیشتر هستند و به تولید بیت کوین اقدام می‌کنند. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: فعالیت رمزارزهای غیرمجاز نقش موثری در خاموشی‌ها دارد و امیدواریم افراد به این نکته توجه ویژه داشته باشند و البته با هدف کاهش پیک بار شبکه و جلوگیری از خاموشی سایر مشترکان و همچنین مقابله با انشعابات غیرمجاز، اکیپ‌های مختلف این شرکت به صورت مستمر مصرف برق در یاسوج و تمامی نواحی 9 گانه را رصد می‌کنند.

این مسوول شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بخشی از کشفیات دستگاه‌های غیرمجاز رمزارز با گزارش مردمی و با حضور عوامل انتظامي ، امنيتي ، قضائي و پلیس امنیت اقتصادی و جرائم آگاهی صورت می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار