مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: اهتمام به مهارت‌آموزی و توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای بهترین راهکار برای توسعه این استان است که از این طریق می‌توان نقش بسزایی در کمک به حوزه‌های مختلف ازجمله قتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایفا کرد.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶ 01 November 2021

عبدالمجید دراهکی روز دوشنبه در بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گناوه افزود: نقش آموزش‌های مهارتی در تحقق اقتصاد مقاومتی کلیدی و محوری است و در این راستا می‌توان با ارائه آموزش با کیفیت، رونق تولید داخلی و اشتغال پایدار را برای همه شهرستان‌های این استان به ارمغان آورد.

وی اظهارکرد: شهرستان گناوه دارای ظرفیت‌های مناسبی برای اشتغال نیروی انسانی جویای کار است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: با امکاناتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی به طور عادلانه در سراسر کشور مستقر کرده است، برای اخذ گواهی‌ها و گذراندن دوره‌های آموزشی نیاز به حضور در شهرستان‌های دیگر نیست و در داخل هر شهرستان این امر برای جوانان میسر است.
وی، ارتقای آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای در شهرستان گناوه را زمینه‌ساز توسعه اشتغال و کارآفرینی دانست و اظهار کرد: برای رسیدن به اهداف توسعه و اشتغال‌زایی در این شهرستان انتظار می‌رود آموزش‌های فنی و مهارتی رونق و توسعه یابد.
وی افزود: مهمترین رسالت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، ارائه مهارت‌های مختلف برای افراد جویای کار بوده است که انتظار می‌رود در این راستا گام‌های اساسی برداشته شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از جذب بیش از ۵۰ درصدی مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گناوه در بازار کار خبر داد و گفت: با رهگیری رصد اشتغال مهارت آموختگان در این استان، بیش از ۵۰ درصد مهارت آموختگان مراکز برادران و خواهران شهرستان گناوه حرفه آموزشی را فرا گرفته و جذب بازار کار شدند.

وی یادآورشد: ۱۸ کارگاه مهارتی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای برادران و خواهران گناوه وجود دارد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار