مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره پایش مستمر وضعیت آلایندگی صنایع و مراکز صنعتی استان گفت: ۷ شهرستان استان بوشهر دارای ایستگاه سنجش هوا شد که ۲ ایستگاه عسلویه و کنگان سنجش گازها‌ و آلایندگی هوا اندازه‌گیری می‌کند.
کد خبر: ۱۰۰۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۱ 31 October 2021

توجه به آلایندگی زیست محیطی یکی از برنامه‌های مهم اداره کل حفاظت محیط زیست است که در این راستا پایش وضعیت آلودگی و آلایندگی زیست محیطی و هوا در دستور کار قرار دارد.

استان بوشهر با بیش از 23 هزار کیلومتر مربع در جنوب غرب ایران قرار دارد که از شمال به استان خوزستان و قسمتی از استان کهگیلویه و بویراحمد، از جنوب به خلیج فارس و قسمتی از استان هرمزگان، از شرق به استان فارس و از مغرب به خلیج‌فارس محدود است و دارای مرز دریایی با خلیج فارس به طول بیش از 900 کیلومتر است.

آب و هوای استان از نوع گرم و صحرایی است که در مجاورت دریا هوا گرم و مرطوب و دور از دریا گرم و خشک است.

مهمترین تالاب استان بوشهر تالاب حله با وسعت 42 هزار و 600 هکتار

تالاب‌های استان بوشهر در نقاط مختلف ساحلی قرار دارد که مهمترین تالاب آن با وسعت 42 هزار و 600 هکتار تالاب حله است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه در این استان مناطق حفاظت شده مختلفی وجود دارد اظهار داشت: در استان بوشهر 8 منطقه حفاظت شده شامل پارک ملی دریایی نایبند، مناطق دیر - نخیلو، مند، حله،کوه بیرمی، پناهگاه حیات وحش خارک، اثر طبیعی ملی کوه نمک، خارکو و 4 منطقه شکار ممنوع با وسعت 250 هزار هکتار وجود دارد.

فرهاد قلی‌نژاد با بیان اینکه سازمان بین‌المللی پرندگان، 391 منطقه مهم پرندگان را در خاورمیانه شناسایی کرده است افزود: 105 منطقه از مناطق مهم زیست پرندگان در خاورمیانه در ایران و 5 منطقه در استان بوشهر قرار دارد.

وی بیان کرد: این مناطق در استان بوشهر شامل جزایر ام الگرم، نخیلو، خان و تهمادون در منطقه حفاظت شده مند، حله، خارکو، خارگ، نایبند و ساحل بوشهر است.

56 صنایع آلاینده استان شناسایی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر صنایع آلاینده استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بر اساس پایش‌های صنایع آلاینده استان بوشهر فصلی متغیر است که در سال گذشته در کلیه فصول 56 صنایع آلاینده استان شناسایی شد.

قلی‌نژاد با اشاره به وضعیت آلودگی هوا استان بوشهر خاطر نشان کرد: از مجموع 10 شهرستان استان بوشهر 7 شهرستان به ایستگاه سنجش هوا مجهز شد.

وی با بیان اینکه آلاینده‌های هوا در جنوب استان بوشهر کاهش یافته است افزود: 2 ایستگاه سنجش هوا در عسلویه و کنگان علاوه بر تجهیزات سنجش گرد و غبار دارای دستگاه‌های سنجش گازها‌ هستند.

وجود 81 فلر و 25 دودکش در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از وجود 81 فلر و 25 دودکش در پالایشگاه‌های پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد: آلاینده‌های دودکش‌ها و فلرهای پالایشگاه‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی همواره اندازه‌گیری سنجش و به صنایع آلاینده اخطار داده و به مقامات قضایی معرفی می‌شود.

قلی‌نژاد با اشاره به وجود 25 صنایع پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی خاطر نشان کرد: صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی عسلویه به تولید اتان، گاز مایع ،میعانات گازی، گوگرد و دیگر محصولات در قالب 25 مجتمع پتروشیمی به همراه تأسیسات جانبی مورد نیاز می‌پردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار