استاندار اصفهان با اشاره به نقش ورزش در رشد معنویت گفت: بهره‌گیری از نقش ورزش در هدایت معنوی ضروری‌است.
کد خبر: ۱۰۰۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰ 28 October 2021

سید رضا مرتضوی روز پنجشنبه در دیدار با مدیران ورزش استان، روسای فدراسیون و هیات‌های ورزشی استان در ۲ رشته جودو و تری‌اتلون (ورزش‌های سه‌گانه)، گفت: آیات ابتدایی سوره بقره از نوعی هدایت برای متقین سخن می‌گوید که ایصال الی المطلوب است و نمود آن در دفاع مقدس مشهود بود به‌گونه‌ای که یک رزمنده حاضر نمی‌شد زندگی آسان را بر دفاع ترجیح دهد و باید تلاش کنیم در حوزه ورزش چنین فضایی می‌شود حاکم شود.
وی ادامه داد: ماندگاری پهلوانانی چون پوریای ولی و آرش میر اسماعیلی که در دفاع از ارزش‌ها و حمایت از مردم فلسطین حماسه آفریدند و پیروزی واقعی را بر پیروزی ظاهری ترجیح دادند از همین نوع است.
استاندار اصفهان تأکید کرد: گاهی یک شکست ظاهری عامل رشد انسان‌هایی است که مخلصانه درراه باورهای الهی خود ایستادگی می‌کنند و وقتی‌که پرده‌ها کنار رود، در ورای آن یک‌پیروزی بزرگ مشهود است.
وی اظهار کرد: دانشمندان، فضلا، هنرمندان و ورزشکاران از معدود گروه‌های اجتماعی هستند که به‌واسطه استعداد الهی یا تمرین ظرفیتی‌هایی در خود به وجود آورده‌اند که همواره مورداحترام بوده‌اند.
مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی خوب اصفهان در حوزه ورزش، تصریح کرد: به‌رغم سرانه ورزشی پایین‌تر از سطح  متوسط ولی ظرفیت انسانی در این حوزه با بهره‌گیری مناسب از حداقل‌ها، ظرفیت‌های خوبی را خلق کرده است که باید از آن قدردانی کرد.
وی بابیان اینکه مأموریت مدیریت استان پشتیبانی است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با توسعه زیرساخت‌ها و امکانات، ظرفیتی متناظر با توان و استعداد نیروی انسانی استان فراهم ‌شود و تلاش مدیریت ورزش و جوانان استان نیز رشد زیرساخت‌های حداقلی ورزش قهرمانی و همگانی است.
وی با اشاره به نقش ورزش‌های سه‌گانه در زیست مناسب، تأکید کرد: این رشته ورزشی یک ضرورت برای زندگی به‌ویژه در دوران میان‌سالی به بعد است و امیدوارم نسبت به گذشته بیشتر توسعه یابد.
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت بانوان ورزشکار اصفهان گفت: زنان ورزشکار اصفهان در رشته‌های مختلف سهم بالایی را به خود اختصاص داده‌اند.
مریم کاظمی پور افزود: حمایت خانواده، مسئولان و زیرساخت‌های لازم شهری سه رکن توسعه در ورزش بانوان است و ضرورت دارد در کنار آن حمایت‌های حرفه‌ای پشتیبانی از دختران ملی‌پوش با توجه به همه ملاحظات صورت گیرد.
وی بابیان اینکه اشتغال دختران مدال‌آور در بسترهای حرفه‌ای باید دنبال شود، افزود: اشتغال این افراد در ادارات ورزش و جوانان آن‌ها را به امور ستادی مشغول می‌کند و مانع از رشد استعدادها و خلاقیت آن‌ها می‌شود ولی اگر در سطح فعالیت‌های حرفه‌ای در مراکز ورزشی شهرداری‌ها یا آموزش و پروش و متناظر آن ممکن شود علاوه بر اشتغال فرصتی برای ادامه مسیر ورزشی آن‌ها و انتقال تجربیات به نسل‌های بعدی فراهم می‌سازد.
رئیس فدراسیون جودو نیز در این نشست گفت: سال گذشته اولین مراسم روز جودو در میدان آزادی تهران و امسال دومین مراسم روز جودو امروز در میدان امام (ره) اصفهان برگزار می‌شود.
آرش میر اسماعیلی با اشاره به تعلیق ۲ ساله فدراسیون جودو ایران، تصریح کرد: این تحریم غیر منشوری با لابی صهیونیسم به‌واسطه ایستادگی ملت و ورزشکاران ایرانی در دفاع از ارزش‌های انقلاب و دفاع از مردم فلسطین رخ داد ولی به لطف خدا روز بروز موجب پیشرفت این رشته در ایران شده است.
وی ادامه داد: در این ۲ سال در حوزه زیرساختی  ۱۲ خانه جودو تأسیس و بزرگ‌ترین آکادمی جودوی کشور در حال ساخت است و به‌رغم مشکلات تحریم‌ها و کرونا تعداد ورزشکاران این رشته از ۶۰ هزار نفر به ۹۶ هزار رسیده است.
رئیس فدراسیون جودو تأکید کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب حاضر نشدن در برابر رژیم صهیونیستی در مسابقات ورزشی را خط قرمز و فصل الخطاب می‌دانند، این افتخاری بزرگی است که فدراسیون جودو در مبارزه با رژیم صهیونیستی پرچم‌دار بوده است.
وی تأکید کرد: حضور جودوکاران اصفهان با شعار جودو در ایران و اصفهان زنده است، صدای جودوی ایران به گوش جهان خواهد رساند.
میر اسماعیلی خاطرنشان کرد: درعین‌حال اقدامات حقوقی و رایزنی‌های فدراسیون دنبال می‌شود.

همچنین رئیس فدراسیون تری‌اتلون (ورزش‌های سه‌گانه) نیز در این نشست، گفت: این رشته که درواقع ترکیبی از رشته‌های هوازی شنا، دو و دوچرخه‌سواری است، یک باید برای زندگی در شرایط ماشینی است.
 مهدی گودرزی افزود: اصفهان پایگاه و قطبی رشته تری‌اتلون (سه‌گانه) است و  در سه سال گذشته اصفهان بیشترین عملکرد و سرمایه‌گذاری را برای خود ثبت کرده است.
وی با اشاره به قدمت ۳۰ ساله این ورزش، گفت: ارتقای سواد حرکتی در کودکی، جلوگیری از نارسایی‌های قلبی عروقی در دوران میان‌سالی و بعدازآن به اهمیت این رشته اشاره دارد.
رئیس فدراسیون تری‌اتلون (ورزش‌های سه‌گانه) بابیان اینکه این رشته در ۱۸۰ کشور جهان فعالیت دارد، گفت: این رشته از سال ۲۰۰۰ دربازی‌های المپیک جای گرفت.

رشته ورزشی سه‌گانه یا تری‌اتلون یکی از رشته‌های المپیکی دارای طرفداران زیاد در جهان است، این رشته شامل ۱۵۰۰ متر شنا، ۴۰ کیلومتر دوچرخه‌سواری و ۱۰ کیلومتر دو صحرانوردی است که به‌صورت متوالی و پی‌درپی انجام می‌شود و ازنظر کارشناسان یک‌رشته ورزشی سخت و طاقت‌فرسا درعین‌حال یک ورزش بسیار مفرح و پویا محسوب می‌شود.

مدیر توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، روسای ۲ فدراسیون جودو و تری‌اتلون (ورزش‌های سه‌گانه) و همچنین روسای هیات‌های ورزشی این ۲ رشته و مدیران ورزشی استان بعدازظهر پنجشنبه در استانداری اصفهان با استاندار دیدار و گفت‌وگو کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار