کد خبر: ۱۰۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ 25 September 2015
رشت - ایرنا - استاندار گیلان در تماس تلفنی با مدیر حج و زیارت گیلان، خواستار رسیدگی فوری به وضعیت حجاج گیلانی حادثه رمی جمرات در سرزمین منا شد.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی در تماس تلفنی با حسن فعال مدیر حج و زیارت گیلان، در جریان آخرین وضعیت سلامت و رسیدگی به مجروحان گیلانی حادثه رمی جمرات در منا قرار گرفت.
وی آخرین وضعیت جسمی مجروحان حادثه دیده در رمی جمرات و اقدامات صورت گرفته برای بهبود آنان را جویا شد و خواستار پیگیری جدی و رسیدگی فوری به وضعیت حجاج گیلانی این حادثه شد.
حسن فعال مدیر حج و زیارت استان گیلان گفته است: تعداد زائران گیلانی کشته شده در حادثه رمی جمرات در منا به 23 نفر رسید و سه نفر نیز در بیمارستان سعودی بستری هستند.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز شب گذشته در پیامی، در پی فاجعه مصیبت بار منا و کشته شدن جمعی از حجاج بیت الله الحرام، سه روز عزای عمومی در کشور اعلام کردند.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری طی پیامی ضمن تسلیت حادثه غمبار منا، دستورات ویژه ای به معاون اول خود برای پیگیری حادثه منا صادر کرد.
آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه و محمدعلی نجفی استاندار گیلان نیز در پیام مشترکی، درگذشت تعدادی از حجاج گیلانی بیت الله الحرام در حادثه منا را به خانواده ها و بازماندگان آنان تسلیت گفته و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان کردند.
رییس سازمان حج و زیارت کشور اعلام کرده که تعداد درگذشتگان ایرانی این حادثه 131 نفر است و شمار مصدومان ایرانی حادثه منا نیز به 85 تن رسیده و با هماهنگی های انجام شده از روز دوشنبه هفته آینده، اجساد قربانیان به کشور منتقل می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار