مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان عنوان کرد

پیش‌بینی برداشت بیش از یک میلیون تن گندم در خوزستان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از پیش‌بینی برداشت یک میلیون و ٢٠٠ هزار تن محصول گندم از اراضی زیر کشت استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷ 11 April 2021

سید عبدالرضا سیداحمدی  اظهار کرد: گندم مهم‌ترین گیاه زراعی در ایران است و در استان خوزستان هر ساله حدود ۶٠ هزار کشاورز در فصل پاییز کشت گندم را انجام می‌دهند و به این ترتیب، گندم بیشترین تعداد بهره‌بردار را در بین محصولات زراعی به خود اختصاص داده است.

وی گفت: محصول گندم در خوزستان به علت سطح زیرکشت زیاد آن، بیشترین مصرف نهاده‌ها و اشتغال‌زایی را در کشاورزی خوزستان ایجاد کرده است و هر ساله در فصل برداشت، سه هزار کمباین در خوزستان فعالیت می‌کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی برداشت یک میلیون و ٢٠٠ هزار تن گندم در استان خوزستان در فصل برداشت امسال، ادامه داد: گندم در تمامی شهرستان‌های استان خوزستان کشت می‌شود و بیشترین میزان تولید و خرید گندم به شوش، اهواز، شوشتر و دزفول اختصاص دارد.

سیداحمدی تصریح کرد: بیشترین میزان تولید و خرید گندم در شهرستان شوش است و میزان تولید گندم در این منطقه به صورت متوسط سالانه، بالای ١٧٠ هزار تن است. شوشتر نیز در رتبه دوم میزان تولید و خرید گندم قرار دارد که در سال‌های پرباران و مناسب تا ١۵٠ هزار تن گندم تولید می‌کند.

وی با توصیه به کشاورزان برای فروش محصول به مراکز خرید تضمینی گندم گفت: سازمان تعاونی روستایی و شرکت غله و بازرگانی خوزستان آمادگی کامل برای خرید گندم از کشاورزان با نرخ تضمینی را دارند و کشاورزان نیز برای حمایت از تولید و افزایش ضریب خوداتکایی، محصولات خود را تنها به مراکز تعیین‌شده برای خرید تضمینی تحویل دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار