دبیر نظام مهندسی کشاورزی خوزستان:
دبیر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: کارگزاران بیمه کشاورزی در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند و علی‌رغم مصوبه مجلس مبنی بر استخدام آنها اما عملا اراده ای برای تحقق این موضوع وجود ندارد.
کد خبر: ۶۶۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ 14 October 2018

اعظم نسیمی‌زاده اظهار کرد: کارگزاران بیمه کشاورزی در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند و علی‌رغم مصوبه مجلس مبنی بر استخدام آنها اما عملا اراده ای برای تحقق این موضوع وجود ندارد و این قشر تحصیل‌کرده و سختکوش را به رسمیت نمی‌شناسند.

وی با تأکید بر حل فوری مشکل کارگزاران بیمه کشاورزی، افزود: این دغدغه برای کارگزاران بیمه کشاورزی وجود دارد که طرحی که در مجلس به تصویب رسیده با برخی بی مهری‌ها و کارشکنی‌‌ها به مشکل بخورد و یا روند آن طولانی شود.

دبیر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با بیان اینکه این روزها کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی خوزستان از طولانی شدن تعیین تکلیف وضعیت خود انتقاد شدید دارند، گفت: در حالی که طرح جذب کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی در مجلس شورای اسلامی تصویب شده ولی مجمع تشخیص مصلحت نظام به این طرح ایراداتی را وارد کرد و طرح به مجلس بازگشت. انتظار می‌رود مجلس از همه ظرفیت خود برای رفع موانع طرح استخدام کارگزاران بیمه کشاورزی استفاده کند.

وی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خردادماه سال جاری با ماده واحده طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی موافقت کردند و طبق این ماده واحده دولت موظف است از تاریخ تصویب این قانون حداکثر ظرف مدت سه سال، کارشناسان بیمه کشاورزی را به جای کارمندانی که به شیوه های بازنشستگی، بازخرید، استعفا و سایر موارد از جهاد کشاوزی و بانک کشاورزی خارج می شوند در این دو دستگاه جذب و به کارگیری کند.

نسیمی زاده بیان کرد: استخدام کارگزار بیمه کشاورزی به جای بازنشستگان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی هیچ مغایرتی با قانون و بودجه ندارد. اگر دولت موضوع استخدام کارگزاران بیمه کشاورزی را جزء برنامه‌هایش پیش‌بینی‌ کرده طبیعتاْ بار مالی آن را نیز در نظر گرفته است.

وی گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس سرنوشت چند هزار کارگزار بلاتکلیف و سرگردان بیمه کشاورزی را که سال‌هاست بدون هیچ ادعایی در سخت ترین شرایط آب و هوایی و در مناطق صعب العبور مشغول به خدمت رسانی به کشاورزان و روستاییان هستند را در اولویت قرار دهند و ایرادات این طرح را فورا برطرف نمایند.

دبیر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به اینکه کارگزاران بیمه کشاورزی نه بیمه تامین اجتماعی دارند و نه از مزایایی برخوردارند، افزود: بعضا برخی از این کارگزاران بیش از ۱۴ سال سابقه کار دارند اما در این مدت بیمه نبوده اند و با وجود سابقه کار طولانی از کمترین حقوق کار هم محرومند.

وی گفت: انتظار می رود نمایندگان مجلس ثابت کنند که به خواسته‎های مهندسین کشاورزی توجه دارند و در راستای اعتمادی که مردم به آنها داشته اند آنها هم از هیچ تلاشی در این مسیر کم نگذارند.

وی با اشاره به زمزمه‌هایی مبنی بر ورود بخش خصوصی به عرصه بیمه‌گری محصولات کشاورزی هم گفت: این موضوع باعث ایجاد دغدغه‌ای جدید برای کارگزاران بیمه کشاورزی شده زیرا با این کار باید شاهد حذف بسیاری از کارگزاران بیمه باشیم. در طرح جذب کارگزاران بیمه کشاورزی، تصریح شده که این افراد باید جذب بدنه دولت شوند.

وی گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان خوزستان با جدیت و صلابت از حقوق مهندسین بخش کشاورزی دفاع خواهد کرد و با افرادی که در خدمت رسانی به بیش از 14000 نفر جامعه مهندسین بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان کوتاهی کنند، برخورد می‌شود.

 

منبع: فارس

برچسب ها: بیمه کشاورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار