کد خبر: ۱۹۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 02 March 2016

شهردار اهواز از تکمیل عرشه پل اصلی تقاطع غیرهمسطح جوادالائمه (ع) خبر داد.

سیدخلف موسوی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به روند اجرای تقاطع غیرهمسطح جوادالائمه(ع) اهواز در زمان پیش بینی شده، اظهار کرد: امروز آخرین مرحله قطعه عرشه پل اصلی جوادالائمه (ع) بتن ریزی شد. حجم بتن ریزی صورت گرفته در این پروژه 30 هزار مترمکعب، قالب بندی 35 هزار مترمربع، آرماتورگذاری 4000 تن و 5000 متر شمع گذاری است.

وی ادامه داد: طول پل جواد الائمه (ع) 1050 متر بوده که شامل پل اصلی به طول 630 متر در 6 خط به عرض 22.60 متر و پل فرعی (رمپ) به طول 420 متر در دوخط به عرض 7.20 متر است.

موسوی با اشاره به اهمیت تقاطع های غیرهمسطح در روان تر شدن ترافیک شهری گفت: یکی از ابزارهای مهم در بهبود تردد وسایل نقلیه در شهرهای بزرگ، وجود تقاطع های غیرهم سطح است و در این راستا شهرداری اهواز در جهت رفع مشکلات و گره های ترافیکی شهر اهواز به این  موضوع مهم در سیاست‌گذاری‌ها توجه ویژه ای داشته است.

وی افزود: احداث تقاطع غیرهمسطح که از برخورد حرکتهای متقاطع و متلاقی جلوگیری می‌کند، نقش ویژه ای در کاهش بارترافیکی شهر ایفا خواهد کرد.

شهردار اهواز با اشاره به تکمیل عرشه پل اصلی تقاطع غیرهمسطح جوادالائمه(ع) اظهار کرد: همچنین با برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی شهرداری کلانشهر اهواز، احداث زیرگذر شریعتی، تقاطع غیرهمسطح جوادالائمه (ع)، تقاطع چندضلعی شهید بندر و پل ولایت در دستور کار قرار گرفته است که بهره برداری از این پروژه ها علاوه بر کاهش زمان سفر و کاهش حجم ترافیک، سهولت عبور و مرور وسایل نقلیه و افزایش ایمنی و رضایت شهروندان را نیز به دنبال دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار