مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) گتوند از اهدای 660 میلیون ریال کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان نیازمند زیر پوشش این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴ 25 November 2015
رحمت الله کلانتر رشیدی سه شنبه در آیین اهدای این هدایا به نوعروسان نیازمند در محل کمیته امداد امام خمینی (ره)گتوند افزود:این کمک ها به 33 نوعروس اهدا شد.

وی به اهدای 480میلیون ریال کمک هزینه جهیزیه به 15 نفر از نوعروسان گتوند در تیرماه امسال خبر داد و افزود: مجموع کمک های جمع آوری شده از محل مشارکت های مردمی در سالجاری یک میلیارد و 950 میلیون ریال بوده است که از این مجموع یک میلیارد و600 میلیون ریال در قالب صدقات ومابقی اطعام بوده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره)گتوند با اشاره به برگزاری دوره های حرفه آموزی برای 194نفر در سال جاری افزود : کمیته امداد شهرستان گتوند تاکنون 10 میلیارد ریال وام خود اشتغالی به 123 نفر از مددجویان تحت پوشش پرداخت کرده است.

وی در خاتمه با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی متعدد در زمینه بهداشت ، اعتیاد ، آموزش خانواده و مشاوره برای خانواده های تحت پوشش این نهاد افزود:از دو هزار و 141 خانوار زیر نظر این کمیته سه درصد حاصل طلاق می باشند.

فرماندار گتوند نیز در این مراسم بر توجه جوانان و خانواده ها به امر مهم ازدواج تاکید کرد و گفت: اگر آداب اسلامی در زندگی سرلوحه زوج های جوان قرار گیرد قطعا از آمار طلاق و نزاع در جامعه کاسته خواهد شد.

سیدمجید صالحی توجه کردن زوجین به عبادت و سنت پیامبر را ضروری دانست و اظهار داشت:نباید مشکلات و دغدغه های روزمره باعث دور شدن همسران از نماز و قرآن شود زیرا عبادت خالصانه خدا و متوسل شدن به ائمه اطهار باعث زیاد شدن برکت و رحمت در زندگی می شود.

وی با ابراز نگرانی از افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج در کشور افزود:محدودیت های مالی موجب کاهش ازدواج در کشور شده است.

فرماندار گتوند ادامه داد:شهرستان گتوند با توجه به بافت فرهنگی و مذهبی دارای آمار قابل قبولی در زمینه ازدواج می باشد.

پنج هزار و 451 نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گتوند قرار دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار