حضور پنج کشتی گیر خوزستانی در بازی‌های المپیک

پنج کشتی گیر خوزستانی برای نخستین بار در طول تاریخ کشتی فرنگی ایران، در بازی‌های المپیک به روی تشک می‌روند.
کد خبر: ۱۱۷۰۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰ 10 June 2024

تابناک خوزستان: پس از پایان رقابت های رنکینگ مجارستان که با درخشش کشتی گیران خوزستانی همراه شد حضور پنج کشتی گیر از استان خوزستان در بازی های المپیک پاریس قطعی شد.

در این پیکارها مهدی محسن نژاد پس از کسب مدال نقره و برتری در بازی مقابل امیر ده بزرگی صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک شد همچنین سعید اسماعیلی استعداد کشتی فرنگی ایران و خوزستان پس از کسب مدال برنز در رقابت های مجارستان و برتری مقابل محمدرضا گرایی جواز حضور در المپیک را دریافت کرد.

پیش از این امین میرزازاده، علیرضا مهمدی و امین کاویانی نژاد مسافر پاریس شده بودند تا از ۶ سهمیه کشتی فرنگی ایران پنج نفر خوزستانی باشند.

حمید بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در این خصوص بیان کرد: تاریخ‌سازی فرنگی کاران خوزستانی در مسیر راهیابی به المپیک و کسب پنج سهمیه از ۶ وزن المپیک پاریس، موجب شادکامی مردم خوزستان شد.

وی افزود: این موفقیت بی‌سابقه و باشکوه که نوید کسب افتخارات ارزشمند ورزشکاران خوزستانی در المپیک را می‌دهد مایه مباهات است و امیدواریم در این بازی‌ها شاهد درخشش فرزندان استان باشیم.

بنی تمیم ادامه داد: این موفقیت و حضور چشمگیر و پرشور فرزندان دلیر خطه خوزستان را به مردم ورزش دوست استان و جامعه اخلاق مدار ورزش خوزستان تبریک می گویم.

بر اساس این گزارش در حال حاضر بیش از ۲۵۰ هزار خوزستانی به صورت سازمان یافته در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار