دکتر علیرضا رکني/"نفسي تازه براي كشور"

کد خبر: ۱۱۶۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲ 02 June 2024

"گزینه اصلح ریاست جمهوری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری "

"متعهد به سرافرازی ایران و حرکت در مسیر تحول اقتصادی کشور "

از آنجاييكه از سوي رهبرفرزانه انقلاب ویژگی های نامزد اصلح عبارت است از دین ، استقلال مبارزه با فساد و حقاظت از منافع ملی
به ضرس قاطع با توجه به سوابق درخشان دکتر علیرضا رکنی این فرزند شايسته ایران و از نخبه های اقتصادی در میدان عمل در حوزه اقتصادی و فعال در حوزه تعاملات بین المللی و دیپلماسی همچون سردار دلها حاج قاسم سلیمانی ، مي توان ايشان را با همان روحیه مردم داری و ولایتمداری سردار اقتصادی نامید .
این فرزند برومند خوزستان، زاده شهرستان بندر ماهشهر و متولد سال ۱۳۵۶ که در خانواده ای اصیل و مذهبی در شهرستان ماهشهر بدنیا آمد و در شهرستان شادگان و اهواز بزرگ شد. او برای ادامه تحصیلات به سیستان و بلوچستان و تهران عزيمت نمود و به زبان عربی نیز تسلط کامل دارد.
دکتر علیرضا رکنی دارای دکترای حقوق تجارت بین الملل ، کارشناسی ارشد حقوق بین الملل عمومی و دارای دکترای افتخاری برای کسب مدال نقره در مسابقات جهانی اختراعات در کشور «چک» است.
او که مسلط به اقتصاد و حقوق تجارت بین الملل است با مجموعه های بزرگی در بسیاری از کشورها از جمله کشور المان ، روسیه ، کانادا ، برزیل ،چین، مالزی ، عربستان، قطر ، عمان ، کویت ، امارات ، عراق .... همکاری گسترده داشته و دارای مقام های مختلف به عنوان مدیر عامل، قائم مقام مدیرعامل و مشاور همکاری نزدیک داشته است. سوابق موفق و طولانی وی در تجارت و اقتصاد بین الملل او را به يكي از برجسته ترين فعالين اقتصادي عرصه هاي داخلي و بين المللي بدل كرده است.
وی از موفق ترین مدیران عملگرا و پاک دست عرصه تجارت و صنعت ملی و بین الملل میباشد که هیچگاه علاقه ای به فعالیت های سیاسی نداشته است .
لیکن اکنون با درک احساس وظیفه و تکلیف در اعتلا ، استقلال و عزتمندی کشور با هدف خدمت به مردم ، دگرگون نمودن اقتصاد کشور ، افزایش سرمایه اجتماعی ، ارتقاء سطح معیشت مردم و عزتمند نمودن کشور در عرصه های بین المللی خود را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معرفی نموده است .
این مدیر توانا، خوشنام و لایق در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ با ایجاد ستاد مردم ایران "سما" با عملکرد مبتکرانه توانست همبستگی ملی در کشور را افزایش دهد و ۱۰۱۲۶ ستاد ثابت ، سیار و هر خانه یک ستاد در کشور و خارج از کشور راه اندازی نموده که پس از انتخابات با تقاضای جمع کثیری از آیات عظام، روحانیون خوشنام شیعی و علمای اهل سنت ، مدیران خوشنام ملی، گروه های مردمی با ظرفیت بی نظیر چند میلیون نفری که در ۳۱ استان کشور جذب ستاد "سما " نمودند خواهان حضور ایشان در کابینه دولت انقلابی شدند که وی علاقمند به حضور نبودند و خدمت موثرتر به کشور را در خارج از بدنه دولت انتخاب نمودند .
وی توانایی بی نظیری در ایجاد همبستگی و همگرایی داخلی و بین المللی دارد و در این خصوص توانست نظر همه علمای اهل سنت در استانهای کشور را برای اولین بار در طول تاریخ انقلاب اسلامی جلب نماید تا متفقاً آنان با اعتماد متقابل اقدام به معرفی ایشان به عنوان یک مدیر خارج از اهل سنت جهت تصدی یکی از وزارتخانه ها در کابینه شدند.
از ویژگی های دیگر این جوانان انقلابی به غیر از تخصص و تعهد که وی را از سایرین‌ متمایز می کند داشتن روابط گسترده بین المللی و داشتن راهبردهای عبور از حلقه های تنگ‌ تحریم است .
تحول اقتصادی کشور نیازمند حمایت و همراهی همه ایرانیانی است که دغدغه سرافرازی کشور را دارند .
اکنون و در این برهه تاریخی، اولویت دار ترین مسئله کشور تحول اقتصادی است . موضوعی که مکررا در صدر سياستهاي كشور قرار داشته و نیازمند یکپارچگی و همسویی مردم ، قوای سه گانه و بهره گیری حداکثری از همه ظرفیتهای داخلی و مدیریت درست ظرفیت های خارجی است.
تجربه نشان داده است ، سنگ اندازان‌ تحول اقتصادی در کشور، مغرضان داخلی و رانت خوارانی که منافع خود را از دست خواهند داد در یک جبهه حضور دارند و تلاش می کنند با استفاده از همه توان و امکانات و شبکه های رسانه ای خود مانع موفقیت در تحول اقتصادی کشور شوند.
یکی از وظایف رئیس جمهور آینده آن است که صادقانه و با همه توان در اجرای این تحول بزرگ اقدام نماید ، که مناسب ترین گزینه ای که حتی در دولت قبل توسط بزرگان و دغدغه مندان کشور جهت تصدی جایگاه معاون اول رئیس جمهور پیشنهاد شده بودند جناب آقای دکتر علیرضا رکنی میباشند .

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار