استاندار خوزستان بر صدور هر چه سریعتر مجوز صیادان تاکید کرد

استاندار خوزستان بر صدور مجوز صیادان تاکید کرد و گفت: باید موانع سر راه صیادان برطرف و با ایمنی کامل وارد دریا و رودخانه ها شوند.
کد خبر: ۱۱۶۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹ 29 May 2024

تابناک خوزستان: علی اکبر حسینی محراب روز چهارشنبه در کارگروه شیلات خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: با توجه به وضعیت خوب خلیج فارس، اروند، کارون، دز، کرخه، مارون و رودخانه‌های مختلف استان، به دنبال آن هستیم که بخش وسیعی از اشتغال استان را به موضوع شیلات اختصاص دهیم.

وی به احداث مجتمع‌های پرورش ماهی و میگو در استان اشاره و ابراز امیدواری کرد: با رفع موانع و مشکلات، شرایط لازم برای صادرات آبزیان استان فراهم شود.

استاندار خوزستان گفت: صیادان باید با مجوز و ایمنی کامل وارد دریا و رودخانه ها شوند و همچنین از اداره کل شیلات استان انتظار داریم که نظارت کافی را بر این موضوع داشته باشد.

وی بر ضرورت سلامت صیادان تاکید کرد و افزود: شخصا پیگیر صدور مجوز برای صیادان استان بوده و به زودی خبرهای خوبی در این رابطه اعلام می شود.

حسینی محراب با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به اقتصاد دریامحور تصریح کرد: در این راستا باید به مشکلات صیادان که از این طریق امرار و معاش می کنند رسیدگی کرد و باید تلاش شود اقتصاد دریامحور رونق گرفته و زندگی مردم در جریان باشد.

وی ادامه داد: اعلام محدودیت‌های زمانی برای صید ماهی‌ها، اقدام درستی است اما اینکه بخواهیم در طول سال مانع از فعالیت صیادان شویم جایز نیست؛ برخی از صیادان ما بیش از ۲ دهه بدون مجوز فعالیت کرده و امکان مواجه با خطر برای آنها وجود دارد لذا شیلات استان باید نسبت به این موارد بیشتر توجه کند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه امروز صنعت صیادی در دنیا بسیار مورد توجه است و از این طریق می توان درآمدزایی کرد گفت: استان خوزستان با داشتن هفت رودخانه و دریا، زمینه لازم برای فعالیت گسترده تر در این بخش را داشته بنابراین باید به موضوع شیلات و اشتغالزایی آن بیشتر توجه شود.

استان خوزستان با داشتن رودخانه های متعدد و تولید سالانه بیش از یکصد هزار تن آبزی پروری و صید آبزیان، جزو استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار