اداره‌کل هواشناسی خوزستان با پیش‌بینی استقرار توده هوای گرم و افزایش دما در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۶۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵ 27 May 2024

تابناک خوزستان: در هشدار هواشناسی سطح نارنجی شماره ۸ امروز (۷ خردادماه) اداره‌کل هواشناسی خوزستان در توصیف شرایط جوی مورد انتظار، استقرار توده هوای گرم و افزایش دما پیش‌بینی شده است.

زمان شروع پنجشنبه ۱۰ خردادماه و زمان پایان جمعه ۱۱ خردادماه خواهد بود. نوع مخاطره، وقوع دماهای ۴۸ درجه و بالاتر و منطقه اثر مناطق جنوبی، غربی و مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان خوزستان عنوان شده است.

اثر مخاطره گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال آتش‌سوزی در مراتع و مزارع و احتمال خسارت ناشی از تنش دمایی در کشاورزی، دامداری عنوان و نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیرضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی، آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب توصیه شده است.

همچنین توصیه شده است در ساعات گرم روز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب شود و در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید از وسایلی مانند عینک آفتابی و کلاه استفاده شود.

نسبت به خودداری از رها کردن زباله‌های براق در طبیعت و اطمینان از خاموش کردن کامل آتش در صورت روشن کردن آتش در مراتع پیش از ترک محل نیز توصیه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار