مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان با بیان اینکه ۶۶ درصد برنامه‌های آموزش مهارتی استان در بخش غیر دولتی در حال اجرا است گفت: مشارکت انجمن‌ها و آموزشگاه‌های آزاد در اجرای برنامه‌ها، در اولویت سازمان فنی و حرفه ای است.
کد خبر: ۱۱۶۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴ 27 May 2024

تابناک خوزستان: شهرام ملایی هزاروندی روز دوشنبه در نشست با روسای انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد استان در سالن مهارت اداره کل فنی و حرفه ای خوزستان بر تعامل و همدلی میان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و آموزشگاه‌های آزاد برای توسعه مهارت و اشتغال در جامعه تاکید کرد و گفت: برگزاری منظم جلسات و مشارکت بخش غیر دولتی در تصمیم‌گیری برنامه‌های مهارتی استان ضرورت دارد.

وی با بیان این که مشاوره و هدایت آموزشی در بخش غیر دولتی وظیفه سازمان فنی و حرفه ای است گفت: ارایه برنامه تحولی در راستای تحقق شعار رشد تولید با مشارکت مردم و همچنین تشکیل زنجیره اشتغال برای تبیین آموزش فنی وحرفه ای اهمیت دارد.

ملایی‌هزاروندی اضافه کرد: پس از ۵۰ سال، اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای تایید شد که این موضوع ظرفیت بسیار خوبی برای رونق کسب و کار و ارتقا جایگاه مهارت است.

وی ادامه داد: در راستای توسعه و حمایت از آموزشگاه‌های آزاد بخش خصوصی در قالب ماده ۲۷ و تبصره ۱۸، اولویت واگذاری ظرفیت‌های خالی بخش دولتی با آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با بیان این که سلامت آزمون و آموزش بسیار حائز اهمیت است افزود: تخطی از قوانین و مقررات ممنوع و به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

در این نشست علاوه بر تبیین مسائل و چالش‌های آموزشگاه‌های آزاد در خصوص موضوعات آزمون، استانداردآموزشی، شهریه کارآموزی، آموزش غیرمجاز و موازی، بانک سوال، آزمون ادواری، بیمه تکمیلی قرارداد مربیان، اعطای تسهیلات بانکی، انتخاب مربی و مدیر نمونه و کارت مربیگری تبادل نظر شد.

همچنین روسای انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای خوزستان به بیان دیدگاه‌ها و راهکارها و اعلام آمادگی آموزشگاه‌های آزاد برای اجرای اهداف مهارتی پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار