در نشست شورای اقتصاد مصوب شد:
طرح افزایش تولید روزانه نفت کشور از ۳.۶ میلیون به ۴ میلیون بشکه با افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای در روز، در دومین نشست شورای اقتصاد به ریاست سرپرست ریاست‌جمهوری بررسی و تصویب شد.
کد خبر: ۱۱۶۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸ 26 May 2024

تابناک خوزستان: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، کلیات طرح ارائه گزارش تازه‌ترین وضع طرح‌های معرفی‌شده برای استفاده از تسهیلات مالی خارجی، همچنین طرح افزایش تولید نفت خام از سوی شرکت ملی نفت ایران بعدازظهر امروز (شنبه، پنجم اردیبهشت) در دومین نشست شورای اقتصاد در سال ۱۴۰۳، به ریاست محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری، بررسی و تصویب شد.

کلیات طرح ارائه گزارش تازه‌ترین وضع ۶ طرح معرفی‌شده برای استفاده از ۵.۵ میلیارد دلار تسهیلات مالی خارجی در این نشست که رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، وزرای نفت، کشور، اقتصاد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئولان مربوطه حضور داشتند، بررسی و مصوب شد.

طرح افزایش تولید نفت خام از سوی شرکت ملی نفت ایران و طرح کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی نیز بررسی، تصمیم‌گیری و مصوب شد که طبق این طرح تولید نفت کشور از ۳.۶ میلیون بشکه به ۴ میلیون بشکه در روز با طرح ضربتی جهش تولید نفت خام کشور اجرایی می‌شود که با اجرای این طرح، حجم تولید نفت خام در کشور تا ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

در طرح افزایش تولید نفت خام از سوی شرکت ملی نفت ایران با سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلار تنها در سال ۱۴۰۳ و با افزایش ۴۰۰ هزار بشکه در روز معادل ۷ میلیارد درآمد نفتی برای کشور محقق می‌شود که در این باره تأکید شد، این سرمایه‌گذاری عظیم نفتی با اولویت مشارکت مردمی اجرایی و نهایی شود.

برچسب ها: تولید نفت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار