استاندار خوزستان بر ضرورت مدیریت مصرف برق خانگی برای عبور از پیک تابستان تاکید کرد و گفت: رسانه ها به آگاه بخشی جامعه نسبت به مصرف بهینه برق کمک کنند.
کد خبر: ۱۱۶۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸ 26 May 2024

تابناک خوزستان: علی اکبر حسینی محراب روز یکشنبه در نشست مدیریت مصرف برق که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: امکانات و لوازم مورد نیاز برای عبور از پیک مصرف برق در تابستان فراهم و کارهای خوبی در رابطه با تعمیرات و شست و شوی مقره ها و فیدرها و مدیریت مصرف انجام شده است هرچند وقوع حوادثی از جمله سقوط دکل‌های برق باعث بروز مشکلاتی خواهد شد.

کمک مردم برای کاهش مصرف برق در پیک تابستان ضروری است

وی به کمک مردم برای کاهش مصرف برق در پیک تابستان اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش مصرف برق در استان، نیاز شدیدی به کمک مردم داریم همچنین در راستای مدیریت برق صنایع، احتمال اعمال یک روز کسری برق در هفته برای صنایع وجود دارد.

استاندار خوزستان گفت: با اقدامات صورت گرفته در صنایع و ادارات استان، سال قبل بیش از ۳۰ درصد مصرف برق بهینه شد که این موضوع به ماندگاری برق و سایر بخش‌های مصرف خانگی کمک کرد.

مصرف برق خانگی در اهواز به اندازه چندین استان است

وی ادامه داد: بیشترین مصرف برق در استان مربوط به مصارف خانگی است که باید به نحو خوبی مدیریت شود؛ مصرف برق خانگی در اهواز به اندازه چندین استان است و همین موضوع سبب می شود تا در پیک مصرف با مشکل مواجه شویم.

نقش رسانه ها در بحث اطلاع رسانی مهم است

حسینی محراب گفت: وزارت نیرو مشوقاتی در نظر گرفته که از رسانه ها درخواست داریم تا مردم را با عوارض کمبود برق آشنا کنند چرا که همراهی خانواده ها سبب می شود تا در تابستان خانه‌ای بی‌برق نماند.

وی افزود: مهمتر از آمادگی سازمان ها و ادارات، همراهی شهروندان در مصرف برق است و این موضوع از بروز مشکل جلوگیری می کند به عنوان مثال اگر هر خانواده‌ای یک درجه کولر را کمتر و از مصرف بی‌رویه جلوگیری کند تابستان بدون خاموشی خواهیم داشت.

هیات دولت نسبت به کاهش ساعت کاری ادارات تصمیم گیری می‌کند

استاندار خوزستان در خصوص کاهش ساعت کاری ادارات در ایام گرم سال گفت: تصمیم گیری در این خصوص توسط هیات دولت بوده اما همچون روال گذشته کاهش میزان ساعت کاری ادارات پیشنهاد شده که در صورت تایید هیات دولت، اجرایی خواهد شد.

وی در پایان گفت: ما مسئولان سربازان نظام بوده و تا زمانی که در مسئولیت خود هستیم باید بهتر از روز قبل کار کنیم لذا هیچ کوتاهی از مدیران پذیرفتنی نیست.

بر اساس این گزارش استان خوزستان به عنوان دومین استان پرمصرف برق در کشور به شمار می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار