۳۱ ماه پس از واگذاری؛
۳۱ ماه پس از واگذاری کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در مهرماه سال ۱۴۰۰، شاهد تحولات چشمگیری در این مجموعه عظیم هستیم که نویدبخش دورانی تازه از شکوفایی و رونق برای قدیمی‌ترین واحد نیشکری ایران است.
کد خبر: ۱۱۶۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱ 24 May 2024

تابناک خوزستان: یکی از بارزترین دستاوردهای این مدت، جهش قابل توجه در تولید شکر است. در سال بهره‌برداری امسال، هفت‌تپه با ثبت رشدی دو برابری در مقایسه با سال قبل، گامی بلند در جهت احیای ظرفیت‌های تولیدی خود برداشت. این دستاورد حاصل تلاش بی‌وقفه و جهادی کارگران، بهره‌گیری از دانش و تخصص مدیران مجرب و برنامه‌ریزی‌های دقیق است.

بهبود وضعیت رفاهی کارگران

در این مدت، در کنار افزایش تولید، توجه به معیشت و رفاه کارگران نیز در دستور کار قرار داشته است. اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، افزایش و پرداخت به‌موقع حقوق و همچنین توجه به مسائل رفاهی و معیشتی پرسنل، از جمله اقداماتی بوده که در راستای صیانت از حقوق کارگران و ایجاد انگیزه در میان آنان صورت گرفته است.

احیای فعالیت‌های غیرنیشکری

علاوه بر تمرکز بر تولید شکر، احیای صنایع پایین‌دستی و کشت‌های غیرنیشکری نیز از اولویت‌های برنامه تحوّل هفت‌تپه بوده است. رونق‌بخشی به کشت‌های غیرنیشکری نظیر چغندرقند و گندم، توسعه فعالیت‌های دامپروری و آبزی‌پروری و همچنین رونق تاکستان و باغ مرکبات هفت‌تپه از برنامه‌هایی بوده که ۳۱ ماه پس از واگذاری این واحد نیشکری به توسعه نیشکر به ثمر نشسته است.

توجه به مسئولیت‌های اجتماعی

نیشکر هفت‌تپه در دوره جدید، اهتمام ویژه‌ای به ایفای نقش‌آفرینی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز داشته است. اجرای طرح‌های آموزشی و حمایتی برای جوامع محلی، کمک به توسعه زیرساخت‌های عمرانی منطقه و مشارکت در برنامه‌های محیط‌زیستی، از بخشی از اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.

امید به آینده‌ای درخشان

تحولات چشمگیری که در ۳۱ ماه گذشته در نیشکر هفت‌تپه رخ داده است، نویدبخش آینده‌ای روشن برای این مجموعه و منطقه است. تعهد و پشتکار مدیران، همراه با تلاش و همدلی کارگران، این شرکت را در مسیر تبدیل شدن به یک بنگاه اقتصادی نمونه و سرآمد در صنعت نیشکر قرار داده است.

این تحولات به گونه‌ای بوده که اخیرا گزارش عملکرد سالیانه این واحد نیشکری مورد رضایت سهامداران قرار گرفت. این گزارش نشان می‌دهد که از زمان واگذاری در مهرماه سال ۱۴۰۰ به شرکت توسعه نیشکر به‌صورت «پیمان مدیریتی»، تحوّلات چشمگیری رخ داده و هم در ساختار سازمانی و هم در فرایندهای تولید و بهبود کیفیت محصولات غیرنیشکری به شکوفایی رسیده است.

از قرار معلوم، پس از فراز و نشیب‌های متعدد، با موافقت سران قوا و «توشیح» مقام معظم رهبری، انتقال مالکیت هفت‌تپه نیز قطعی شده و این واحد نیشکری در آستانه انتقال کامل به شرکت توسعه نیشکر است.

۳۱ ماه پس از واگذاری هفت‌تپه به هفت طرح، این واحد نیشکری، به روزهای طلایی خود نزدیک‌تر شده است. چندی پیش نیز مدیرعامل توسعه نیشکر در نشست با نمایندگان کارگری، هفت‌تپه را نمادی از وحدت و همدلی کارگران خواند که در مسیر جهش تولید گام برداشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار