حسن مهرانی گفت: ما در استان البرز کمبود زمین برای مدرسه‌سازی داریم یعنی خیرین پای کار هستند، اما زمین مناسب برای ساخت و توسعه فضای آموزشی نیست.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶ 15 May 2024

مشکل خیران مدرسه ساز؛ پول هست زمین نیست!!!

به گزارش «تابناک البرز» حسن مهرانی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز برگزار شد، با تأکید براینکه برای ترویج فعالیت خیرین مدرسه‌ساز، رسانه‌ها نقش مؤثری دارند، اظهار کرد: اصحاب رسانه با تولید گزارش‌های خبری تأثیرگذار در امر جذب خیرین از سراسر کشور برای ساخت مدرسه مناسب در مناطق مختلف استان می‌توانند در کنار ما باشند و بخشی از این رسالت بزرگ را به سرانجام برسانند.

وی با اشاره به برگزاری بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز البرز گفت: این جشنواره ۳۱ اردیبهشت‌ماه جاری برگزار می‌شود که در این مراسم از ۲۰ خیر مدرسه‌ساز تجلیل خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: به فضل الهی حضور خیرین مدرسه‌ساز در استان البرز بسیار پررنگ است و علی‌رغم مشکلات متعددی که وجود دارد اقدامات مؤثری انجام شده است و امیدواریم امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده میزان تعهد خیرین از مرز ۵۰۰ میلیارد تومان عبور کند.

مهرانی در ادامه به مشکلات این حوزه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۳ شهرک در استان البرز ساخته شده است که از این تعداد فقط تعداد کمی مدرسه دارند و مابقی اصلا فضای آموزشی ندارند.

وی اظهار کرد: برای نمونه در شهرک سپهر جنب زندان رجایی شهر کرج، ۱۸۰۰ واحد احداث شده است که برای این تعداد جمعیت حداقل باید ۱۲ مدرسه احداث می‌شد، اما متأسفانه این مجموعه حتی یک مدرسه هم ندارد و این وضعیت قاعدتاً باعث نارضایتی مردم می‌شود.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز البرز تصریح کرد: همچنین ما در استان البرز کمبود زمین برای مدرسه‌سازی داریم یعنی خیرین پای کار هستند، اما زمین مناسب برای ساخت و توسعه فضای آموزشی نیست. بنابراین، ما ناچار هستیم  که برای جبران کمبود فضای آموزشی، توسعه کلاس‌های درس در مدارس فعلی را در دستور کار قرار دهیم که این کار نیز از سرانه ورزشی و آموزشی دانش‌آموزان این مدارس کم می‌کند.  

این مسئول درباره وضعیت اختصاص انشعابات در ساخت مدارس نیز توضیح داد و گفت: ما در این حوزه هم مشکل داریم. خیرین مدرسه می‌سازند اما انشعاب نمی‌دهند و این کار را برای پیشبرد اهداف ما مشکل ساخته است.

وی گفت: مجمع خیرین استان البرز گمنام مانده است. در طول این سال ها اقدامات خوبی انجام شده است اما به طور شایسته اطلاع‌رسانی نشده است که انتظار ما در رسانه‌ها این است که ما را در این عرصه یاری کنند چرا که هرچه مردم با عملکرد خیرین و این مجمع بیشتر آشنا شوند اتفاقات بهتری برای ساخت فضای آموزشی در استان رقم می‌خورد. 

مهرانی تصریح کرد: از سال ۱۴۰۱ با همدلی آموزش و پرورش، اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، ۷۵ پروژه مدرسه‌سازی را به سرانجام رساندیم. خیرین این استان در امر مدرسه‌سازی همیشه جز پنج استان برتر کشور بوده‌اند، بنابراین از اصحاب رسانه می‌خواهیم این فعالیت‌ها را به گوش مردم و مسئولان برسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار