اداره منابع طبیعی دهلران خبر داد؛
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت : با توجه به شروع فصل گرما و حریق های حتمالی در عرصه های ملی ستاد مدیریت بحران برای پیشگیری و کنترل حریق در اداره منابع طبیعی تشکیل شده است .
کد خبر: ۱۱۶۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ 14 May 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ جلیل فرهادی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان دهلران با موضوع برنامه‌ریزی و مدیریت پیشگیری و اطفاء حریق در عرصه‌های ملی که با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سایر اعضای ستاد بحران شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد گفت : برقراری اکیپ‌های گشت و مراقبت با استفاده از نیروهای جوامع محلی به صورت مستمر و پنج گشت موتوری و خودرویی یگان حفاظت و برقراری کشیک شبانه روزی اطفای حریق در شهرستان از جمله برنامه ریزی های این اداره برای پیشگیری و حوادث احتمالی در فصل تابستان است.

وی افزود: نقش و مشارکت مردم در امر حفاظت از منابع طبیعی بسیار تاثیرگذار است، از این رو از همه اعضا درخواست می شود برای پیشگیری و اطفای حریق های احتمالی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان اداره منابع طبیعی دهلران را یاری کنند .

فرهادی ادامه داد : با توجه به فصل برداشت متأسفانه برخی افراد بدون توجه به شرایط زیست محیطی اقدام به آتش زدن پس چر مزارع خود می‌کنند که خسارت جبران ناپذیری به محیط زیست و منابع طبیعی وارد می‌کنند.

وی عنوان کرد: ایجاد آتش بر در سطح 40کیلیومترپارک جنگلی آبگرم از جمله اقدامات پیشگیری در راستای حریق بوده که اداره منابع طبیعی در شهرستان انجام داده است که انتطار می رود دستگاه های عضور ستاد بخصوص اداره راهداری شهرستان نسبت به تیغه زنی حاشیه راه های موصلاتی اقدام کند .

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت : اداره منابع طبیعی شهرستان نیز با دعوت از مجریان طرح‌ها و بهره‌برداران منابع طبیعی، کلاس های آموزشی برگزار کرده و این کلاس ها تداوم خواهند داشت .

اظهار کرد: خوشبختانه سال گذشته با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی که از طریق اصحاب رسانه، خبرگزاری‌ها، مطبوعات و فضای مجازی و برگزاری کلاس‌های آموزشی با هدف ایجاد حساسیت، که در شهرستان صورت گرفت که شاهد کاهش آتش سوزی در سطح مراتع و جنگل‌ها ی شهرستان بودیم.

وی اظهار داشت: تأمین و تجهیز 7عدد دمنده و ادوات مورد نیاز از جمله آتش کوب ، تجهیز یک دستگاه تانکر ۱۰ هزار لیتری، در راستای پیشگیری و اطفای حریق به صورت آماده باش در سطح شهرستان برنامه ریزی شده است.

فرهادی گفت : انتظار داریم بخشداران،دهیاران،پایگاه های مقاومت بسیج،شهرداری ها و راهداری و حمل و نقل جاده ای،هلال احمر و محیط زیست و امور عشایری هم در راستای آموزش پیشگیری از حریق و هم در مهار حریق همکاری کنند./م

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار