مدیرکل بنادر ودریانوردی خوزستان گفت: عملیات تخلیه کالاهای اساسی از کشتی‌ها و حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) به نقاط مختلف کشور طبق برنامه ادامه دارد.
کد خبر: ۹۶۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴ 01 May 2021

عادل دریس  افزود: کالاهای اساسی شامل غلات و نهاده های دامی پس از تخلیه از طریق شبکه ریلی و ناوگان حمل و نقل جاده ای به سرعت از بندر امام خمینی (ره) حمل می‌شود.
وی با بیان اینکه هیچ‌گونه نگرانی از روند تخلیه کالاهای اساسی و عملیات انتقال و حمل به نقاط مختلف کشور وجود ندارد افزود: هم اکنون سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی در اماکن مختلف مجتمع بندری امام خمینی (ره) و کشتی‌های پهلو گرفته وجود دارد که به تدریج پس از انجام تشریفات گمرکی ، ترخیص و به سراسر کشور ارسال می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اینکه انبارهای بندر امام خمینی (ره) اساسا" برای ذخیره سازی کالاهای اساسی تعریف نشده است افزود:کالاهای اساسی پس از تخلیه به مدت کمی در انبارهای بندر نگهداری و سپس کار انتقال آن شروع می شود.
دریس گفت: اینکه تصور شود کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) ذخیره سازی شده درست نیست چون بندر محل تخلیه و بارگیری کالا است یعنی به همان نسبت که تخلیه کالا از کشتی ها انجام می‌شود به همان نسبت کالا تخلیه خواهد شد و این روالی بوده که سال‌های گذشته وجود داشته و موضوع تازه‌ای نیست.
وی با اشاره به اینکه برخی موضوع نگهداری کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) را طوری تعبیر کردند که گویی اختلالی در روند تخلیه و بارگیری کالا در این مجتمع بندری پیش آمده است افزود: کالاهای اساسی نگهداری شده در انبارهای بندر امام خمینی(ره) طبق برنامه حمل می شود و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
به گزارش ایرنا با انجام بارگیری بیش از یک میلیون تن انواع کالاهای اساسی در فروردین ماه سال جاری از انبارهای مجتمع بندری امام خمینی(ره)، میزان خروج کالاهای اساسی از این بندر بزرگ تجاری ۱۷درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافت.
در این مدت ۲۰ فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفته و بیش از یک میلیون تن انواع کالاهای اساسی به وسیله ناوگان جاده‌ای و ریلی از مبدا این مجتمع بزرگ بندری خارج شده است.
گندم، جو، ذرت، دانه روغنی، کنجاله سویا، شکر، برنج و روغن خوراکی از عمده‌ترین کالاهای اساسی تخلیه شده در بندر امام خمینی (ره) بوده است.
مجتمع بندری امام خمینی(ره) با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و پرقدرت و با ظرفیت سالانه ۵۰ میلیون تن به طور بی‌وقفه در ایام سال پذیرای شناورهای پهن پیکر و حامل کالاهای اساسی و به عنوان کانون تخلیه و بارگیری این نوع کالاها نقشی مهمی در زنجیره تامین کالا و امنیت غذایی کشور ایفا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار