سرپرست فرمانداری حمیدیه با اشاره به آغاز بازگشت ساکنان حاشیه رودخانه در شهر حمیدیه به منازل خود، گفت: سیل به بیش از 10 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی حمیدیه خسارت زد.
کد خبر: ۷۳۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ 17 April 2019

شاهین هاشمی سرپرست فرمانداری شهرستان حمیدیه با بیان اینکه آب رودخانه کرخه یک تا دو متر پایین‌تر آمده است، اظهار کرد: مقرر شد از فردا یک هیئت از سوی اداره مسکن و شهرسازی استان به شهرستان حمیدیه بیایند و خسارت‌هایی که سیل به شهر و روستاها را برآورد کنند.

وی در رابطه با آب لوله کشی روستاها گفت: تلاش شده است تا پایان امروز یا فردا گل و لای لوله‌های آب رفع و آب روستاها وصل شود؛ ضمن اینکه شبکه گاز روستاها هیچ گونه مشکلی ندارد اما به دلیل آبگرفتگی قطع شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان حمیدیه افزود: برق برخی از روستاهای مسیر خسرج در حال اتصال است و برخی از روستاها را نتوانستیم مشکل برق آنها را حل کنیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه به نصف روستاهای مسیر خسرج بسته‌های مواد غذایی یک ماهه به آنها داده شد، عنوان کرد: بازگشت مردم به روستاهایی که دچار سیلاب شدند نیاز به زمان بیشتر دارد و تمام امکانات اولیه از قبیل سرویس بهداشتی، حمام و چادر توسط استانهای معین برای آنها مهیا شد.

وی بیان کرد: اهالی روستای علاونه فای مسیر خسرج در حال بازگشت به منازل خود هستند؛ بخشی از مردم شهر حمیدیه که در حاشیه رودخانه زندگی می‌کردند نیز به خانه‌های خود بازگشتند.

هاشمی در رابطه با خسارت‌های وارده در بخش کشاورزی در شهرستان حمیدیه گفت: به 9 هزار و 150 هکتار گندم، 200هکتار جو، 150 هکتار گلزا و  950 هکتار سبزیجات و صیفی‌جات در حمیدیه سیل به آنها خسارت وارد کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 150 میلیارد تومان به کشاورزی شهرستان حمیدیه خسارت وارد شد، عنوان کرد: خسارت 817 هکتار از زمین‌های کشاورزی که بیمه بودند به ارزش 15 میلیاردو 300 میلیون ریال به کشاورزان پرداخت شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان حمیدیه بیان کرد: تعداد 80 پمپ آب ثابت و سیار کنار رودخانه نیز در سیلاب دچار آسیب شدند.

وی در رابطه با بازگشایی مدارش در یکم اردیبهشت بیان کرد: برخی از مدارس حمیدیه محل اسکان مواکب و نیروهای امدادگر هستند که در حال برنامه‌ریزی برای جابه‌جایی آنها هستیم تا طبق تاریخ اعلام شده دانش‌آموزان به مدرسه بروند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار