مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر:
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از وجود ۷۶ میلیون تومان پروژه آماده بهره‌برداری در این بندر خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 05 February 2019

نور الله اسعدی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: علاوه برای ۷۶ میلیون تومان پروژه آماده افتتاح، ۱۶ میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان پروژه دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: همچنین ۲۱۵ طرح مطالعاتی در بندر خرمشهر در حال پیگیری است که به محض تایید اجرایی خواهد شد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر احداث هشت پست اسکله در دو شهر خرمشهر و مینوشهر و یک اسکله مسافری در مینوشهر را از جمله طرح های در حال اجرا توسط بندر خرمشهر برشمرد و افزود: با ایجاد اسکله مینوشهر ارتباط آبی برای توسعه گردشگری دریایی میان خرمشهر و مینوشهر ایجاد خواهد شد.

اسعدی همچنین از ۱۷۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بندر خرمشهر خبر داد و در ادامه بیان کرد: ایجاد ترمینال کانتیری در  ۱۵ هکتار و خرید ۱۲ دستگاه از تجهیزات مورد نیاز در بندر خرمشهر است که توسط بخش خصوصی انجام گرفته است.

وی در ادامه با تاکید برظرفیت های بندر خرمشهر، توسعه خط ریلی را لازمه ارتقای سطح عملکرد این بندر دانست و گفت:  ظرفیت بندر خرمشهر پیش از جنگ تحمیلی پنج میلیون تن بوده که ظرفیت اسمی این بندر اکنون به ۱۰ میلیون تن رسیده و برای رسیدن به این ظرفیت یکی از راهکارها توسعه زیر ساخت های حمل و نقلی است که در همین راستا توسعه خط ریلی در اولویت قرار دارد.

اسعدی افزود: ظرفیت ریلی بندر خرمشهر باید تا شلمچه تصویب شده که در ادامه اتصال خط ریلی به کشور عراق تحقق یابد و بحث اتصال ریل بندر خرمشهر به بندر امام خمینی(ره) هم در دستور کار قرار دارد که منجر به افزایش تبادلات تجاری و افزایش میزان صادرات. خواهد شد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه برنامه بندر خرمشهر برای خنثی سازی تحریم ها افزایش صادرات است، از افزایش ۱۶ درصدی میزان صادرات از بندرخرمشهر خبر داد و اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال میزان صادرات از بندر خرمشهر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن بوده است.

وی افزود: از ابتدای امسال سه هزار و ۴۰۳ خودرو  از بندر خرمشهر وارد و تردد مسافر از این بندر ۷۵درصد افزایش داشته است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار