کاهش تصادفات در فارس

۱۷۰ نقطه حادثه خیز در جاد‌های فارس شناسایی شده است که با رفع مشکلات این نقاط میزان تصادف ها در استان کم می شود. است.
کد خبر: ۶۴۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱ 09 August 2018

تابناک فارس به نقل از صدا وسیما: مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: از این تعداد ۴۰ نقطه اصلاح سازی شده، ۲۰ نقطه در حال اصلاح و ۳۰ نقطه دیگر هم در حال تحویل به پیمانکار است.
سیاهپور افزود: در سطح استان ۱۵ گردنه حادثه خیز وجود دارد که وضعیت ۹ گردنه بسیار نگران کننده است و باید برای رفع مشکلات آن اقدام شود.
وی گفت: این ۹ گردنه شامل گردنه ابوالحیات، باجگاه، لای رز، موک، تیرمارگون، تنگ تیزاب، چاهو، حلب گیر و کولی کش است.
سیاهپور در خصوص عمده‌ترین مشکلات این نقاط حادثه خیز گفت: پیچ، شیب تند، نداشتن حفاظ، اختلاف سطح راه با شانه راه و در برخی جاده‌ها و نداشتن روشنایی از عمده‌ترین مشکلاتی است که این جاده‌ها را در لیست نقاط حادثه خیز استان قرار است.
وی ادامه داد: بیشترین تصادفات جاده‌های فارس مربوط به جادهد‌های فسا، جاده‌های اطراف شیراز، سپیدان، کازرون است.
مدیر کل حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: استان فارس ۱۷ هزار کیلومتر راه هم سنگ دارد و به همین دلیل بیشترین تصادفات مربوط به این استان است.
وی تاکید کرد: اگر در حال حاضر بودجه‌های استان اجازه ایمن سازی جاده‌ها را نمی‌دهد ضروری است که با ریختن خاکریز و یا حتی نصب موانع برای رفع حداقلی مشکلات نقاط حادثه خیز اقدام شود.
فرمانده پلیس راه شمال فارس هم بیان کرد: از لحاظ شدت نیز بیشترین تصادفات جاده‌های فارس مربوط به غرب و جنوب غرب استان از جمله بوشهر، کازرون، شیراز، قائمیه و فراوانی تصادف در جاده‌های شمالی فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار