معاون خدمات شهری شهرداری اهواز:
در بحث انتقال دستفروشان از هسته مرکزی شهر توانستیم با همکاری شورای تأمین، دادگستری و نیروی انتظامی دستفروشان را ساماندهی کنیم و مقاومت در برابر این طرح معنایی ندارد، دستفروشان باید ساماندهی را قبول کنند و در پارک ربیع مستقر شوند.
کد خبر: ۲۴۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ 12 June 2016

علیرضا حلاج دزفولی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر ۸۰ هکتار به فضای سبز و ۲۰۰ هکتار به کمربند سبز اهواز اضافه شده است.

وی افزود: ۱۲۰۰ هکتار تعهد شهرداری در زمینه احداث کمربند اهواز بوده است که تاکنون ۱۰۰۰ هکتار آن اجرا شده در حالی که ۶ هزار کیلومتر دیگر در تعهد سایر سازمان ها است و هنوز به آن عمل نکرده اند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با بیان اینکه سال گذشته ۴۰۰ هکتار و سال ۹۳ هم ۶۰۰ هکتار کمربند سبز اهواز احداث شد، تصریح کرد: در حوزه آتش نشانی ۱۵ ایستگاه داریم که ۳ ایستگاه آن طی سه سال گذشته احداث شده که با توجه به توسعه فیزیکی شهر ۹ ایستگاه کم داریم.

احداث ۱۰۰۰هکتار از کمربند سبز اهواز/ مقاومت برابر ساماندهی دستفروشان معنایی ندارد

حلاج دزفولی ادامه داد: در حوزه پسماند طرح تفکیک از مبدا و کارخانه کمپوست را داریم که با مشارکت بخش خصوصی احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: این کارخانه کمپوست تا ۵ ماه آینده به بهره برداری می رسد و روزانه ۱۰۰۰ تن زباله جمع آوری می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در خصوص آرامستان جدید اهواز عنوان کرد: آرامستان باغ فردوس تقریباً آماده شده و فقط جاده ورودی و پل آن باید تعریض شود.

حلاج در ادامه افزود: کشتارگاه صنعتی یکی از کارهای بزرگ اهواز است که با هزینه ۵۰ میلیارد ریال احداث شده و تا ۱ ماه آینده صنایع جانبی بسته بندی آن هم به بهره برداری می رسد.

احداث ۱۰۰۰هکتار از کمربند سبز اهواز/ مقاومت برابر ساماندهی دستفروشان معنایی ندارد

حلاج دزفولی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتقال دستفروشان از هسته مرکزی شهر به پارک ربیع و مقاومت دستفروشان در برابر آن عنوان کرد: در بحث انتقال دستفروشان از هسته مرکزی شهر توانستیم با همکاری شورای تأمین، دادگستری و نیروی انتظامی دستفروشان را ساماندهی کنیم و مقاومت در برابر این طرح معنایی ندارد، دستفروشان باید ساماندهی را قبول کنند و در پارک ربیع مستقر شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به اینکه فرمانده نیروی انتظامی اهواز تأمین امنیت محل جدید استقرار دستفروشان را متعهد شده و تضمین کرده است، اضافه کرد: به دلیل ایجاد ترافیک سنگین و ارزش اقتصادی بالای زمین و کاربری پارک خودروها شورای تأمین اهواز مخالف استفاده از پارکینگ فروشگاه رفاه به عنوان محل استقرار دستفروشان است.

وی عنوان کرد: ۴۰ درصد دستفروشان مربوط به خود مغازه داران بودند و ساماندهی دستفروشان بهترین روش است، ۲ دستگاه اتوبوس به همین منظور به صورت رایگان کار انتقال مردم را به پارک ربیع انجام خواهند داد.

حلاج دزفولی در ادامه گفت: متأسفانه در چندین نقطه از اهواز احشام به فروش می رسد که زیبنده ما به عنوان یک کلانشهر نیست و نباید اجازه دهیم که این نابسامانی ها و نابهنجاری ها رخ دهد.

احداث ۱۰۰۰هکتار از کمربند سبز اهواز/ مقاومت برابر ساماندهی دستفروشان معنایی ندارد

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در بخش سوم سخنان خود با اشاره به اینکه خودروهای متخلف نخاله های ساختمانی را به صورت غیرمجاز در اطراف اهواز تخلیه می کنند، گفت: دو محل را در غرب و شرق اهواز برای تخلیه نخاله های ساختمانی مشخص کردیم و به غیر از این دو محل اگر در جای دیگری نخاله تخلیه شود با آن برخورد می کنیم.

وی یادآور شد: یکی از نابسامانی های بزرگ اهواز وانت بارهایی است که در ۱۲محل مستقر شده اند که ۸ نقطه را برای استقرار آنها جانمایی کردیم و به دلیل اشتغالزایی و نیاز مردم با آنها مخالفت نکردیم.

حلاج دزفولی بیان کرد: سالانه ۹۰ میلیارد ریال برای رفت و روب و حمل زباله در اهواز هزینه می شود در حالی که در زمینه مباحث خدمات شهری مشکلات زیادی داریم.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با بیان اینکه کنوکارپوس سرانه فضای سبز شهری اهواز را بالا برده است تأکید کرد: هیچ سند و مدرک علمی دال بر نقش کنوکارپوس در تنگی نفس و آلودگی های اهواز یافت نشده است و این ادعا هم که گرده افشانی کنوکارپوس عامل مشکلات تنفسی شهروندان بوده مبانی علمی ندارد اما با این حال کاشت آن تقریبا متوقف شده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار