رئیس اداره آموزش و پرورش اندیمشک از برگزاری یادواره ۳۲ دختر شهیده بمباران هوایی ۴ آذرماه سال ۱۳۶۵ در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ 18 November 2015

بهرام سپهریان گفت: به منظور پاسداشت یاد و خاطره شهدا یادواره 32 دختر شهیده بمباران هوایی چهارم آذرماه سال 1365 در این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این یادواره با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک در تالار معلم این شهر برگزار می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش اندیمشک با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تصریح کرد: برگزاری این یادواره فرصتی مناسب برای آشنایی نسل نوجوان و جوان با ویژگی‌ها و حماسه‌های شهدای گرانقدر در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

سپهریان یادآور شد: یکی از مهم‌ترین دلایل حمله هوایی دشمن به اندیمشک با این ابعاد گسترده قطع راه ارتباطی اعزام نیرو و پشتیبانی از جبهه‌ها بود.

وی افزود: از کار انداختن راه ارتباطی ریلی جنوب به شمال با مرکزیت اندیمشک از دیگر اهداف دشمن در این حمله ددمنشانه بود.

سپهریان خاطرنشان کرد: مردم این شهرستان با تقدیم بیش از یک‌هزار شهید سرافراز پایبندی خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی اثبات کرده‌اند.

در تاریخ 4 آذرماه 1365 طولانی‌ترین بمباران هوایی در دوران جنگ تحمیلی به مدت یک ساعت و 45 دقیقه در شهر اندیمشک انجام شد که در اثر آن 300 نفر از هموطنان شهید و 700 نفر مجروح شدند.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار