مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان گفت: ۷۰۰ طرح عمرانی و ورزشی در استان خوزستان در دست اجرا است که تلاش می‌شود تا پایان امسال ۷۰ طرح بهره برداری شود.
کد خبر: ۱۱۰۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲ 26 May 2023

حمید بنی تمیم روز جمعه در حاشیه بهره برداری از طرح‌های ورزشی دزفول در جمع خبرنگاران، روز ملی مقاومت و پایداری و روز دزفول را به مردم با فرهنگ و با اصالت این شهرستان تبریک گفت و افزود: بیشتر این طرح‌ها شامل استخر و خوابگاه هستند که برخی از آنها ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
مدیرکل ورزش و جوانان دزفول درخصوص طرح استادیوم مجدیان نیز گفت: ساخت این استادیوم یکی از دغدغه‌های اصلی مردم دزفول و خوزستان است،
وی افزود: از دی‌ماه ۱۴۰۰ یک قرارداد نیمه تمام با پیمانکار سابق وجود داشت که با پیگیری و همکاری نماینده دزفول توانستیم قرارداد قبلی را دوباره ببندیم و اعتبار خوبی در این خصوص اختصاص دهیم.
بنی تمیم بیان کرد: این استادیوم، مراحل نهایی ساخت را طی می‌کند، محوطه آن آسفالت شده، تجهیزات vip در حال نصب است و مراحل نازک کاری در حال انجام است که امیدواریم در نیمه نخست سال بهره برداری شود.
وی ادامه داد: از دیماه ۱۴۰۰ تاکنون حدود ۲۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل استادیوم مجدیان دزفول هزینه شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان درخصوص مشکلات و انتظارات ورزشکاران نیز گفت: استعدادهای نابی در ورزش‌های مختلف در استان خوزستان وجود دارد که توقعات به جایی دارند ولی به علت محدودیت‌های مالی، برآورده کردن تمام انتظارات ممکن نیست.
وی افزود: با توجه به اهمیت توسعه فضاهای ورزشی انتظار می‌رود ورزش در جدول توزیع اعتبارات به صورت ویژه دیده شود ولی متاسفانه حق ورزش به درستی ادا نشده است.
بنی تمیم درخصوص افتتاح ۱۴ طرح عمرانی و ورزشی دزفول نیز گفت: سالن کشتی دزفول توسط خانواده ریسمانسنج ساخته شده که جای قدردانی دارد.

وی افزود: ساخت این سالن کشتی در حال حاضر افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد.
انجمن خیرین ورزش یار در استان خوزستان تشکیل می‌شود
مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان با قدردانی از حاج محمداسماعیل درویش زاده بابت ساخت یک سالن چندمنظوره در دزفول اظهار کرد: همکاری خیرین ورزش یار موجب دسترسی آسان مردم به فضاهای ورزشی می‌شود.
وی افزود: جای خالی خیرین ورزش یار حس می‌شد البته این اقدام در دزفول انجام شده که قابل ستایش است ضمن اینکه تشکیل ستاد خیرین ورزش یار در استان در دست اقدام است.
بنی تمیم بیان کرد: ماده ۲۷ مشارکت بخش دولتی را نیز داریم که در این خصوص اقدامات خوبی انجام شده و چند استخر در اهواز و شهرهای دیگر واگذار شده است که امیدواریم در اختیار مردم قرار بگیرند.

۷۰۰ طرح عمرانی و ورزشی در استان خوزستان در دست اجرا است
مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان درخصوص ورود تیم فوتبال استقلال خوزستان به لیک برتر و بازی‌های این تیم نیز گفت: استادیوم غدیر اخیرا توسط گروه ملی فولاد بازسازی شده و امیدواریم نواقص موجود با همکاری ورزش و جوانان و گروه ملی فولاد برطرف و این استادیوم برای لیگ برتر آماده شود.
وی با قدردانی از همدلی مردم و مسوولان دزفول و ورود سرمایه گذاران و مردمی که برای ورزش هزینه کردند، افزود: اغلب طرح‌هایی که امروز در دزفول افتتاح شدند با همکاری شهرداری‌ها، شوراهای شهر، دهیاری‌ها و مشارکت بنیاد علوی اجرا شدند که جای قدردانی دارد.

سرانه ورزشی در استان خوزستان ۶۸ سانتیمتر است
بنی تمیم سرانه ورزشی در خوزستان را ۶۸ سانتیمتر اعلام کرد و گفت: این سرانه با ۱.۲ متر استاندارد کشوری فاصله دارد که امیدواریم با اجرای ۷۰۰ طرح به استاندارد کشوری برسیم.
وی استاندار جهانی سرانه ورزشی را حدود سه متر عنوان کرد و افزود: این یک واقعیت تلخ است که با استاندارد جهانی سرانه ورزشی فاصله زیادی داریم.

به گزارش ایرنا ۲۰۰ ویژه برنامه به مناسبت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری- روز دزفول تدارک و اجرا شد.

دزفول تنها شهر اشغال نشده‌ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرار گرفت اما هرگز تسلیم نشد.

اصابت ۱۷۶ موشک دوربرد، ۲ هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راکت هواپیما در هشت سال جنگ هم نتوانست مقاومت و پایداری مردم دزفول در هم شکند.

به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی، به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد.

همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار