مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از خدمت‌رسانی به بیش از ۸۷ هزار و ۵۰۰ زائر در قالب خدمات امدادی، آموزشی و بشردوستانه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵ 17 September 2022

وحید شعبانی با اشاره به اینکه فعالیت‌های درمانی، امدادی، آموزشی، فرهنگی و بشردوستانه جمعیت هلال احمر استان خوزستان در راستای ارائه خدمات به زائران و شیفتگان سیدالشهدا در اربعین حسینی امسال ادامه دارد، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر به همت نجاتگران هلال احمر خوزستان به صورت سرپایی مداوا شده و به ادامه سفر خود پرداخته‌اند و بیش از ۲۴۰ مصدوم نیز به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: در مجموع بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ هموطن از خدمات امدادی این جمعیت بهره‌مند شده‌اند.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های ایستگاهی آمادگی در برابر مخاطرات شایع و کمک‌های اولیه مورد نیاز ویژه موکب‌داران و زائران مستقر در مرزها و برپایی ایستگاه‌های آموزشی با محور اطلاع‌رسانی از جمله برنامه‌های آموزشی در حال برگزاری در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه و مسیرهای منتهی به این دو پایانه هستند.

شعبانی با بیان اینکه به بیش از ۴ هزار زائر آموزش‌های ایستگاهی ارائه شده است، گفت: ١٢ ایستگاه آموزشی در مرزهای شلمچه و چذابه و مسیرهای منتهی به آن‌ها و در مجاورت پست‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان برپا شده‌اند و مربیان جمعیت هلال احمر موضوعاتی از قبیل احیای قلبی و ریوی، نحوه مواجهه با تجمعات انبوه، گرمازدگی، شوک گرمایی، مسمومیت‌ها و گزیدگی‌ها، خونریزی‌ها و پیشگیری از تاول‌ها و خستگی عضلانی را به صورت چهره به چهره برای زائران ارائه می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از توزیع بیش از ۳۰ هزار بروشورهای آموزشی و نصب ۴۰ بیلبورد با موضوع پیشگیری از مخاطرات نیز در مرزها و مسیرهای منتهی به آن‌ها خبر داد.

وی با اشاره به بخش دیگری از فعالیت‌های چند وجهی جمعیت هلال احمر به زائران حسینی بیان کرد: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و بشردوستانه نیز جمعیت هلال احمر در موسم پیاده روی اربعین حسینی (ع) با برپایی ایستگاه‌های دوستدار کودک به ارائه خدمات فرهنگی به ویژه برای کودکان پرداخته و در قالب تیم‌های سحاب، جوانان آموزش دیده با حضور در جمع زوار کمک‌های اولیه ارائه کرده‌اند.

شعبانی ادامه داد: از ابتدای طرح ملی خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، ۶۱ هزار نفر از خدمات ارائه شده در این ایستگاه‌ها بهره برده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: علاوه بر این خدمات که در خاک میهن و در خوزستان به زائران ارائه شده است، خدمات بهداشتی و درمانی این جمعیت در خاک کشور عراق و با فاصله کمی از مرز بین المللی شلمچه با برپایی مرکز درمانگاهی به همت همکاران در معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خوزستان استمرار دارد و روزانه به درمان زائران مراجعه کننده پرداخته می‌شود.

وی گفت: این خدمت‌رسانی‌ها تا بازگشت زائران به میهن ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار