کد خبر: ۱۰۴۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶ 31 May 2022

پنیر از آن دسته مواد غذایی‌ست که به دلیل تنوع بالا، هم به عنوان یک غذای کامل و هم مکمل دیگر غذاها قابل استفاده است. پنیر برای ما ایرانی‌ها پیوند‌خورده با نوستالژیک‌ترین خاطرات است؛ از لقمه نان و پنیر و چای شیرین صبحانه گرفته تا لقمه پنیر و سبزی کنار سفره عقد! کم‌ترین کسی را می‌توان پیدا کرد با پنیر دشمنی عمیقی داشته باشد.

کاربردهای غذایی و غیر غذایی پنیر چیست؟

قرن‌هاست که پنیر در سراسر جهان تولید می‌شود. یک غذای ساده، فوق‌العاده و همه‌کاره! اطلاعات دقیقی در مورد منشاء پنیر وجود ندارد، اما مطالعات باستان‌شناسی نشان داده است که منشاء ساخت پنیر به 6000 سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد. همچنین مشخص شده که برای اولین‌بار پنیر از شیر گاو و بز در بین‌النهرین تهیه ‌شده است.

 پیش از آن‌که به سراغ ادامه مطلب برویم، یک هشدار جدی برای شما داریم! مطالب و تصاویر ممکن است باعث گشنگی شما شود و احساس ضعف کنید. بهتر است قبل از خواندن بقیه متن، یک لقمه پنیر و سبزی برای خود آماده کنید.

حقایقی باورنکردنی در مورد پنیر

  • بیش از 2000 نوع پنیر در جهان وجود دارد. موزارلا محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین نوع پنیر در دنیاست.
  • مردم یونان بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان پنیر در سراسر جهان هستند. یک فرد یونانی به‌طور متوسط ​​سالانه حدود 27.3 کیلوگرم پنیر مصرف می‌کند که حدود یک‌چهارم آن پنیر فتاست.
  • تولید پنیر در سرتاسر جهان بیشتر از مجموع تولید قهوه، تنباکو، چای و دانه‌های کاکائو است.

کاربردهای غذایی و غیر غذایی پنیر چیست؟

کاربرد دو وجهی پنیر برای کاهش و افزایش وزن

اگرچه افزایش وزن برای بسیاری شبیه کابوس است، اما برای عده دیگری افزایش وزن به دلایل مختلف یک ضرورت است. بازیگران و ورزشکاران گاهی نیاز دارند که برای یک نقش یا مسابقه در یک رده وزنی مشخص، افزایش وزن داشته باشند. گاهی ممکن است کودک نسبت به سن خود وزن مناسبی نداشته باشد. مصرف پنیر به شما کمک می‌کند تا به روشی سالم وزن اضافه کنید.

برای کسانی که به دنبال افزایش وزن هستند، راه درست و غلط زیادی برای این کار وجود دارد. شما نباید با انتخاب غذاهای اشتباه، سلامت خود را به خطر بیندازید. پنیر به دلیل برخورداری از چربی و پروتئین بالا و همچنین ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف، یک انتخاب عالی برای افزایش وزن به روشی درست و سالم است.

عضله‌سازی با پنیر

تا اسم بدن‌سازی می‌آید، عضلاتی سفت و خوش‌فرم را در ذهن تصور می‌کنیم. عضلاتی که علاوه‌بر ورزش، حاصل خوردن مواد غذایی همچون تخم مرغ است. با این وجود، پنیر مانند یک سرباز گمنام، مهماتی که بدن برای داشتن عضله قوی نیاز دارد، از جمله CLA را تامین می‌کند. CLA می‌تواند چربی بدن را کم کند و عضله بدون چربی بسازد. همچنین نقشی حیاتی در حمایت از سیستم ایمنی بدن، بهبود توده استخوانی، تنظیم سطح قند خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی دارد.

برخورداری از ویتامین K2؛ قهرمانی گمنام در بدن شما

ویتامین K به دلیل نقشی که در کمک به لخته‌شدن خون دارد، شناخته می‌شود. انواع مختلفی از ویتامین K وجود دارد. ویتامین K2 به اندازه K1 که مسئول انعقاد خون است، مورد توجه قرار نمی‌گیرد. وقتی در مورد راه‌های پیشگیری از برخی بیماری‌ها صحبت می‌شود، این ویتامین مانند یک سرپرمن وارد عمل خواهد شد.

 این ویتامین، دست‌ در دست سایر ویتامین‌ها، با انتقال و کمک به ذخیره مواد مهم و ضروری در بدن، به سلامت استخوان، پوست و دندان شما کمک می‌کند. همچنین می‌تواند با ارتقاء عملکرد مغز به پیشگیری از زوال عقل در سالمندان هم کمک کند. پنیر سرشار از ویتامین  K2است.

کاربردهای عجیب و غریب پنیر

انیشتین معتقد بود که 2 چیز پایان ندارد؛ حماقت انسان‌ها و کهکشان. اگر خوشبینانه‌تر به انسان نگاه کنیم، خلاقیت بشر هم پایانی ندارد. استفاده مرسوم از پنیر برای صبحانه، پختن غذا و سینی مزه را فراموش کنید. بشر در طول تاریخ از پنیر توقعات بیشتری داشته است. ادامه مطلب را از دست ندهید.

هشتگ پنیر

یکی از پرطرفدارترین هشتگ‌ها در فضای مجازی، هشتگ پنیر است. پینترست، اینستاگرام و فیسبوک خود را باز کنید و هشتگ پنیر را به انگلیسی و فارسی سرچ کنید. دریایی از تصاویر و مطالب مربوط به این ماده غذایی، هوش از سر شما خواهد بود!

چیپس پنیر

افرادی که رژیم کتوژنیک دارند، از مصرف مواد دارای کربوهیدرات منع می‌شوند؛ اما مگر می‌شود چیپس را دید و نخورد؟ یکی از محصولات پرفروش آمازون در سال اخیر چیپس پنیر بوده است. حالا که به آمازون دسترسی ندارید، فر را روشن کنید و به پنیر پارمزان کمی سبزی معطر یا ادویه اضافه کنید.

روی کاغذ روغنی و سینی فر پنیر را به‌صورت ورقه‌های دایره‌ای‌شکل قرار دهید و 10 دقیقه در فر بگذارید. چیپس شما آماده است. اگر دوست دارید آن را با ماست میل کنید و در عین حال رژیم خود را نشکنید، ماست یونانی گزینه خوبی است.

 

 

کاربردهای غذایی و غیر غذایی پنیر چیست؟

انواع پنیر برای صرف صبحانه یا پختن غذا

همان‌طور که پیش از این هم گفتیم، خانواده پنیر بسیار پرجمعیت و شلوغ است. برای 2000 پنیر عضو این خانواده نمی‌شود یک دسته‌بندی مشخص ارائه کرد؛ اما برای این‌که خرید پنیر برایتان دردسرساز نشود، اغلب فروشگاه‌ها پنیر را در دو دسته پنیر صبحانه و پنیر آشپزی تقسیم کرده‌اند.

پنیر صبحانه، گزینه‌ای عالی برای شروع یک روز

پنیرهای صبحانه که اغلب از آن‌ها به عنوان پنیر نرم یاد می‌شود، دارای ماندگاری کمتری نسبت به دسته دوم هستند. این پنیرها اغلب از شیر تازه گاو تهیه می‌شوند؛ اما در صورت استفاده از شیر گوسفندی و بز، قیمت بالاتری خواهند داشت. پنیر سفید، خامه‌ای، فتا و لیقوان از آن دسته پنیرهای پرفروش و محبوب در ایران است.

پنیر آشپزی مناسب برای غذاهای خوشمزه و دسرهای لذیذ

دسته دوم پنیرها که به آن‌ها پنیر سخت و نیمه‌سخت هم گفته می‌شود، برای پخت‌وپز و تهیه انواع دسر مناسب هستند. برخی از آن‌ها دارای پوسته بیرونی سفت و سختی هستند که ماندگاری‌شان را بالا برده است. پنیرهای موزارلا، چدار، گدار و پارمسان از جمله فرزندان محبوب این خانواده هستند که فروش بالایی در سراسر دنیا دارند.

پنیر گیاهی، عضو تازه‌وارد خانواده پنیرها

در سال‌های اخیر که موج گیاه‌خواری فراگیرتر شده است، بسیاری از افراد به دلیل نبود لبنیات، از این نوع رژیم کناره‌گیری کرده‌اند؛ لذا یک مژده برای این افراد داریم! پنیرهای تهیه‌شده از شیرهای گیاهی همچون شیر بادام و سویا، رژیم غذایی شما را کامل خواهد کرد.

چرا قیمت پنیر صبحانه و آشپزی با هم تفاوت دارد؟

فاکتورهای مختلفی در قیمت پنیر اثر دارند. همان‌قدری که نرم و تازه‌بودن برای پنیر صبحانه مهم است، برای برخی پنیرهای پخت‌وپز همچون پنیر سوئیسی، جاافتادگی و کهنگی مهم‌تر است. تفاوت در ماندگاری، نوع شیری که پنیر از آن تهیه می‌شود، برند تولیدکننده و موارد بسیار دیگری در قیمت این ماده غذایی اثر دارد.

انواع برندهای پنیر موجود در اسنپ مارکت با تخفیف ویژه

خوشبختانه خرید آنلاین پنیر، شما را از دردسر بیرون‌رفتن و گشتن در مغازه‌ها راحت کرده است. مواد لازم برای یک خرید آسان و فوری عبارتند از: اینترنت، یک دستگاه دیجیتالی (مثل کامپیوتر یا موبایل هوشمند) و سایت اسنپ مارکت! به همین راحتی در دنیایی از پنیرهای رنگارنگ با برندهای معتبر سیر می‌کنید و با گزینه افزودن به سبد خرید، لذت یک خرید بی‌دردسر، باکیفیت و ارزان‌قیمت را نصیب خود می‌کنید.

اگر تا به حال از اسنپ مارکت خرید نکرده‌اید، هزینه ارسال اولین خرید را مهمان این مجموعه هستید. برای خریدهای بعدی هم تخفیفات هفتگی و ماهانه هزینه‌های شما را کم می‌کنند. در کنار این موارد، شاید برندهای مورد علاقه شما در سه‌شنبه‌های پرتخفیف منتظرتان باشند.

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار